logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۶۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای شهر زنجان:

شهردار زنجان باید هزینه‌های جاری سرسام‌آور را مدیریت کند/ برنامه‌ گزینه‌ها در حوزه تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی شفاف باشد

شهردار-زنجان-باید-هزینه‌های-جاری-سرسام‌آور-را-مدیریت-کند-برنامه‌-گزینه‌ها-در-حوزه-تامین-اعتبار-پروژه‌های-عمرانی-شفاف-باشد

 رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به روند بررسی‌های انتخاب شهردار زنجان گفت: برنامه‌ گزینه‌ها در حوزه تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی شفاف باشد.

احمد نصیری در گفت‌وگو با خبرنگا موج رسا; با اشاره به روال انتخاب شهردار زنجان اظهار کرد: ما در مراحل قبلی بررسی‌ گزینه‌های شهرداری زنجان در مورد وظایف کمیسیون تخصصی شوراها صحبت‌هایی داشتیم یعنی ما 7 کمیسیون داریم که مسئولان این کمیسیونها در رابطه با حیطه اختیارات کمیسیون‌ها با گزینه‌ها بحث و گفت‌وگو داشته‌اند.

وی افزود: بر اساس همین جلسات تخصصی کمیسیون‌ها با گزینه‌های مطرح نمره‌ای به هر یک از گزینه‌ها داده شد تا اینکه تعداد گزینه‌ها در مرحله قبل به 10 نفر رسید و امروز نیز بر اساس تحصیلات، سوابق اجرایی و ارزیابی اعضای شورا 3 نفر از میان 10 نفر انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ما برای انتخاب شهردار زنجان تمام جوانب را بررسی خواهیم کرد، عنوان کرد: ما شهرداری می‌خواهیم که هزینه‌های جاری سرسام‌آور را مدیریت کند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر نسبت هزینه‌های جاری به عمرانی 60 به 40 است، گفت: خواسته ما این است که شهردار زنجان باید بتواند این نسبت را برعکس کرده تا هزینه‌های جاری کمتر از هزینه‌های عمرانی شوند که در روند بررسی‌ها این سه گزینه باید دلایل محکمی برای انجام این امر وجود داشته باشد.

نصیری با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شرط دوم شوا برای انتخاب شهردار است، ابراز کرد: در خصوص پروژه سبزه میدان باید گفت که بودجه شهرداری کفاف انجام این پروژه را نمی‌دهد و شهرداری که انتخاب می‌شود باید بگوید که چطور می‌تواند منابع مالی این پروژه را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه ما راهکارهای سه گزینه نهایی برای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی شهر زنجان را بررسی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: به دنبال پاسخ شفاف نسبت به این گونه موضوعات هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری زنجان از دیگر موارد مهم دانست و اظهار کرد: بحث برون سپاری و ساماندهی باید جزو برنامه‌های شهردار زنجان باشد.

وی در خصوص اعلام اسامی سه گزینه نهایی نیز گفت: تصمیم بر عدم اعلام اسامی تا انتخاب فرد نهایی است.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر