logo
امروز : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۶۴۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان:

۱۲ فروردین روز سرنوشت‌ساز ملت ایران بود

۱۲-فروردین-روز-سرنوشت‌ساز-ملت-ایران-بود
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با اشاره به سالروز جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۲ فروردین روز سرنوشت‌ساز ملت ایران بود.

حجت‌الاسلام وهاب صبحی ایالویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۱۲ فروردین روز سرنوشت‌ساز ملت ایران بود که در این روز ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این روز یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، که در آن با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲ هزا و ۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان مطرح کرد: در این روز ملت ایران با رأی ۹۸/۲ درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر دادند و جمهوری اسلامی مستقر شد.

وی ابراز کرد: این اتفاق پس از آنکه قرن‌ها تئوری جدایی دین از سیاست و نظام‌های حکومتی لائیک بر دنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می‌شد به وقوع پیوست.

حجت‌الاسلام صبحی بیان کرد: در ۱۲ فروردین سال ۵۸ نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین و آموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام‌های حکومتی است گفت: این نظام که تلاش می‌کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام، الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان تصریح کرد: بر این اساس نیازهای مادی و معنوی انسان توئمان فراهم شد و از نظام جمهوری به عنوان «حکومت مردم بر مردم» تعبیر می‌شود.

وی ابراز کرد: «جمهوریت» در نظام حکومتی نشان دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است‌، به طوری که مردم با حضور در صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش، خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند.

حجت‌الاسلام صبحی افزود: معنی لغوی «جمهوریت» یعنی حکومت برخاسته از مردم و یا همان دموکراسی، گرچه مورد اتفاق اغلب تحلیل‌گران،سیاستمداران و حاکمان سیاسی است.

وی مطرح کرد: نظام‌های حکومتی در معنی اصطلاحی این واژه دچار اختلاف نظر هستند و از آن برداشت‌های متفاوتی دارند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: در زمان تعیین نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی نظام طاغوت شاهنشاهی «جمهوری دموکراتیک»، «جمهوری»، «حکومت اسلامی» و... از جمله نظام‌هایی بود که مطرح شد.

وی ادامه داد:  امام خمینی (ره) از همان ابتدا تاکید فراوانی بر استقرار نظام حکومتی جمهوری اسلامی داشتند، به طوری که بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تأکید کردند.

حجت‌الاسلام صبحی عنوان کرد: این تأکید نیز بر اساس خواست مردم در دوران مبارزات ضد ستم شاهی بود که در شعار آن‌ها موج می زد و مردم در همه تظاهرات‌ها یکپارچه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می‌کشیدند.

وی در ادامه گفت: بر این اساس، اصل جمهوریت و اسلامیت اصل جدا‌ناپذیر در نظام حکومتی ایران است که برای تثبیت، استمرار و تداوم آن شهیدان زیادی تقدیم شده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: «آزادی» از دیگر شعارها و خواسته‌های ملت ایران در ایام انقلاب بود که با استقرار جمهوری اسلامی شکل عملی به خود گرفت و قشرهای مختلف با حضور در تمام صحنه‌ها آزادانه به خواسته‌های خود جامه عمل پوشانده و در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.

وی یادآور شد: گرچه لغت آزادی نیز همانند دیگر واژه‌ها، امروزه مظلوم واقع شده و در نظام سلطه مصادره می‌شود و با‌نام آزادی حقوق خیلی‌ها تضییع می‌شود، ولی این واژه در اسلام معنای متعالی دارد.

حجت‌الاسلام صبحی بیان کرد: بر این اساس مردم طبق قانون برای تعالی و کمال خود از حق انتخاب و آزادی بیان برخوردار هستند و کسی نمی‌تواند این حق را از مردم سلب کند.

وی تصریح کرد: در این مکتب سلب آزادی و حق انتخاب از خود نیز نوعی ظلم به خویش است، «استقلال» بعد دیگری از نظام جمهوری اسلامی ایران است که با استقرار آن ملت ایران از وابستگی به شرق و غرب رهایی یافت.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان تاکید کرد: در عرصه بین‌الملل نیز می‌توان با حفظ اصول به دفاع از حقوق خویش پرداخت.

وی افزود: استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین‌الملل، به ویژه در خاور میانه ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام صبحی در ادامه گفت: تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.

 وی تاکید کرد: از این رو حفظ استقلال، هزینه‌هایی در برداشته و دشمنان این مرز و بوم با طراحی توطئه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های سیاسی، تحریم اقتصادی و..‌. از جمله آنان بوده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان مطرح کرد: در نهایت ایجاد موانع و دشمنی در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای سعی در خدشه‌دار کردن استقلال ملت هوشیار ایران عزیز دارد.

وی عنوان کرد: ملت ایران در آغاز دهه چهارم استقرار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» با تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان به خون خفته خود بار دیگر بر حفظ این ارزش‌ها پای می‌فشارد و روز «جمهوری اسلامی» را به عنوان یکی از ماندگار‌ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می‌دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر