logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۶۴۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر و مؤسس خانه قرآن و عترت هدایت صائین‌قلعه خبر داد:

کسب مقام سوم در دومین جشنواره تشکل‌های برتر قرآنی استانی

کسب-مقام-سوم-در-دومین-جشنواره-تشکل‌های-برتر-قرآنی-استانی
مدیر و مؤسس خانه قرآن و عترت هدایت صائین‌قلعه گفت: خانه قرآن هدایت صائین‌قلعه در دومین جشنواره در سال ۱۴۰۲ مقام سوم استان را کسب کرده است.

محمدمهزیار زرینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: خانه قرآن هدایت صائین‌قلعه در اولین جشنواره تشکل‌های برتر قرآنی استان زنجان در سال ۱۴۰۱ مقام دوم و در دومین جشنواره در سال ۱۴۰۲ مقام سوم استان را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید

وی بیان داشت: این جشنواره در جهت ارزیابی فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان زنجان، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های فعالان و مراکز قرآنی استان به ‌خصوص مناطق محروم و همچنین در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی در موسسات و خانه‌های قرآنی برگزار شد.

زرینه اظهار داشت: مؤسسات و خانه‌های قرآنی فعالیت‌های قرآنی خود در ۲ سال اخیر را قالب بخش‌های مختلف به اداره امور قرآنی استان ارسال کردند و پس از بازبینی و داوری بین گزارشات ارسالی، تشکل‌های برتر استان معرفی شدند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی و دومین جشنواره مجازی قرآن کریم با عنوان «نور هدایت» گفت: این مسابقه و جشنواره به همت خانه قرآن و عترت هدایت شهر صائین‌قلعه به‌ مناسبت فرارسیدن ماه مهمانی خدا و بهار معنویت و قرآن برگزار می‌شود و اولین جشنواره در ماه رمضان سال گذشته در سطح ملی برگزار شده است.

مدیر و مؤسس خانه قرآن و عترت هدایت صائین‌قلعه با اشاره به بخش‌های این مسابقه و جشنواره گفت: این مسابقه و جشنواره در دو بخش فرهنگی و هنری شامل؛ عکاسی با تلفن همراه با موضوعات سفره افطار، شب‌های قدر، نماز جماعت در منزل و مسجد، حال و هوای سحر، مناجات و راز و نیاز، راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر است که شرکت‌کنندگان باید حداکثر پنج عکس با این موضوعات ارسال کنند.

زرینه تصریح کرد: ارسال عکس توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله اعلام مالکیت عکس است. در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف‌ خواهد شد.

این مسئول افزود: برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را به هر شیوه‌ای که صلاح بداند در نقاط مختلف اعم از داخل و خارج شهر به نمایش گذاشته و یا به روش‌هایی از جمله؛ کتاب، مجله تصویری، برنامه تلویزیونی، روزنامه و … با ذکر نام عکاس منتشر کند، در خصوص موارد پیش‌بینی نشده، دبیرخانه مجاز به تصمیم‌گیری‌های لازم است و ارسال عکس‌ها توسط شرکت‌کنندگان به‌ منزله قبول مقررات است.

زرینه خاطرنشان کرد: همچنین ضبط و ارسال تفسیر، حفظ و تلاوت تحقیق و تقلیدی و ترتیل قرآن کریم به مدت سه دقیقه، مرثیه‌خوانی ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع)، سرود، تواشیح، اذان‌گویی، قصه‌گویی، مقاله‌نویسی، شعر، ذکر خاطرات شهدا مرتبط با نماز و روزه و قرآن، نقاشی، خوشنویسی سوره قدر و اسامی خدا، دل‌نوشته با موضوع ماه مبارک رمضان و نامه‌ای به امام زمان(عج)، از دیگر قسمت‌های دو بخش فرهنگی و هنری مسابقه و جشنواره مجازی «نور هدایت» است.

وی افزود: شرکت در این مسابقه و جشنواره برای همه هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است و محدودیت سنی ندارد و بعد از بررسی آثار و اعلام نظر هیأت داوران، به سه نفر برتر هر بخش از طرف خانه قرآن و عترت هدایت صائین‌قلعه، لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد و ضمناً به دو اثر بعدی در هر بخش که با تشخیص هیأت داوران شایسته تقدیر باشند نیز هدایایی تقدیم خواهد شد.

زرینه بیان داشت: مهلت ارسال و پذیرش آثار یکم تا ۳۰ ماه مبارک رمضان است و شرکت کنندگان موظف‌اند نام، نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، محل سکونت و شماره تماس خود را همراه آثار، به شماره ۰۹۱۹۲۷۸۱۱۷۲ (دبیرخانه مسابقه/جشنواره) از طریق پیام‌رسان ایتا ارسال کنند و جلسات داوری آثار و مراسم اهداء جوایز و تقدیر از برگزیدگان، بعد از ماه مبارک رمضان در اواخر فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر