logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۶۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

برخورد ۲ دستگاه پرايد ۱۰ نفر را راهی ییمارستان کرد

برخورد-۲-دستگاه-پرايد-۱۰-نفر-را-راهی-ییمارستان-کرد
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه با نزدیک شدن به اواخر روزهای عید نوروز تردد در جاده‌ها نیز افزایش می‌یابد همین امر موجب بروز حوادث ناگوار در جاده‌ها می‌شود گفت: در اثر برخورد دو دستگاه پرايد ۱۰ نفر راهی ییمارستان شدند.

داریوش تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تصادف دو دستگاه پرايد با هم در خروجی خدابنده به سمت زنجان ۱۰ مصدم به همراه داشته است گفت: این حادثه در ۱۰ فروردین ماه ساعت ۱۸:۵۰ دقیقه به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در اثرتصادف دو خودروی پرايد با هم 10 نفر مصدوم شدند که ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس از پايگاه‌های شماره يک خدابنده و سجاس به محل حادثه اعزام شدند.

تقی‌لو اضافه کرد: پس از ارزيابی اوليه و انجام اقدامات درمانی لازم 6 مصدوم حادثه توسط کد شماره يک خدابنده(خانم 30، 35، 31، 6، 10 و 36ساله) و 5 مصدوم دیگر(خانم 10، 26، 44 و 20ساله) توسط کد سجاس به بيمارستان اميرالمومنين خدابنده منتقل شدند.

وی افزود: کمک‌های اولیه مجموعه اقدامات و مراقبت‌های فوری و آنی است که برای نجات جان مصدوم یا جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مصدوم که بلافاصله پس از وقوع حادثه و قبل از رسیدن اورژانس بر روی شخص مصدوم تا رسیدن پزشک، نیروهای امدادی و رساندن به مراکز درمانی توسط یک شخص آموزش دیده انجام می‌شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: در هر موقعیت اورژانسی برای کمک‌های اولیه باید ابتدا صحنه را از نظر برقراری ایمنی و امنیت ارزیابی کند و سپس به ارزیابی بیمار از سر تا نوک انگشتان پا بپردازد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر