logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
از فردا؛

بیست و نهمین جشنواره تئاتر زنجان آغاز به کار می کند

بیست-و-نهمین-جشنواره-تئاتر-زنجان-آغاز-به-کار-می-کند

از بیست شهریور ماه سال جاری، بیست و نهمین جشنواره تئاتر زنجان آغاز به کار می کند.

حسین نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیست و نهمین جشنواره تئاتر زنجان امسال از فردا آغاز و تا بیست و سوم شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اجراهای جشنواره در دو بخش اجرای اول و اجرای دوم است،خاطرنشان کرد: نمایش‌های دارای پلاتو دوبار و نمایش‌های سالنی یک بار اجرا می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان از اجرای تئاتر «رویای ترک خورده ایران» به نویسندگی و کارگردانی اصغر محمدی از زنجان از ساعت 10 و 30 دقیقه روز دوشنبه خبر داد و گفت: «تجربه‌های اخیر» به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی مهشید آقاخانی از زنجان نیز در دو نوبت 15 و 30 دقیقه تا 16 و 30 دقیقه و 17 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه به روی سن می‌رود.

نجفی خاطرنشان کرد: سومین نمایش اجرایی در روز دوشنبه بیستم شهریورماه «بچه‌ها آدم بدو» به نویسندگی علی عابدی و کارگردانی علی عباسی از زنجان است که از ساعت 19 تا 20 در تالار هنر فرهنگسرا اجرا می شود.

وی با اشاره به تئاتر های اجرا شده در روز سه‌شنبه بیست و یکم شهریورماه،گفت: در این روز نمایش «قفل» به نویسندگی و کارگردانی هادی رفیعی از خدابنده در دو نوبت 10 و 30 دقیقه تا 11 و 30 دقیقه و 12 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه اجرا می شود.

نجفی با بیان اینکه دومین اجرا در بیست و یکم شهریورماه نیز مربوط به نمایش «نرگسی» به نویسندگی و کارگردانی حسین جزجوادی از ابهر است،گفت:این تئاتر در دو نوبت 15 و 30 دقیقه تا 16 و 30 دقیقه و 17 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه اجرا می‌شود.

وی گفت: همچنین نمایش «برخورد نزدیک از نوع سوم» به نویسندگی و کارگردانی سجاد انصاری از زنجان نیز ساعت 19 تا 20 به روی صحنه می رود.

وی اجراهای روز چهارشنبه را نیز در نوبت‌های 10 و 30 دقیقه تا 11 و 30 دقیقه و 12 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه نمایش «زیرزمین» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی ناهید پیوندی از خرم‌دره عنوان کرد.

این مسئول بیان داشت:نمایش «کافه سایه» به نویسندگی ابراهیم عادل‌نیا و علی امین‌زاده از زنجان در دو نوبت 15 و 30 دقیقه تا 16 و 30 دقیقه و 17 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه اجرا می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان افزود: در نوبت 19 تا 20 روز بیست و دوم شهریورماه نیز نمایش «گور به گور» به نویسندگی میثم فرهمندیان و کارگردانی حمیدرضا رزاقی از زنجان اجرا می‌شود.

نجفی خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه بیست و سوم شهریورماه نیز نمایش «کلکسیون» به نویسندگی ساناز اسدی و کارگردانی محمدرضا حسینی از ابهر در دو نوبت 10 و 30 دقیقه تا 11 و 30 دقیقه و 12 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه اجرا می‌شود.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره نیز ساعت 18 عصر روز پنج‌شنبه خبر داد و گفت: این جشنواره با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

همچنین معراج کرمی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان از بیستم تا بیست و سوم شهریورماه گفت: در این دوره از جشنواره ١٠ اثر به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده و این آثار نمایشی در طی چهار روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

به گفته وی ٦ اثر از زنجان با نام‌های "رویای ترک‌خورده ایران"، "تجربه‌های اخیر"، "بچه آدم بدو"، "برخورد نزدیک از نوع سوم"، "کافه سایه" و "گور به گور"، دو اثر از ابهر با نام‌های "نرگسی" و "کلکسوین"، یک اثر از خرمدره با نام "زیرزمین" و یک اثر از خدابنده با نام "قفل" به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان راه پیدا کردند.

کرمی مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر را روز ٢٣ شهریورماه اعلام کرده و افزود: در مرحله بازبینی آثار ٢٠ اثر نمایشی در این جشنواره شرکت داشتند که سه اثر انصراف داده و از ١٧ اثر باقی مانده، ١٠ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر