logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۶۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

دولت یازدهم در بحث برگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید خوب عمل نکرد/ حال تولید کشور خوب نیست

دولت-یازدهم-در-بحث-برگشت-واحدهای-تعطیل-به-چرخه-تولید-خوب-عمل-نکرد-حال-تولید-کشور-خوب-نیست

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به وضعیت تولید گفت: دولت یازدهم در بحث برگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید خوب عمل نکرد.

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه متاسفانه تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده زیاد است، اظهار کرد: امیدواریم دولت امسال بتواند مشکل تعدادی از واحدهای تعطیل شده را حل کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدها مشکلات فنی و تکنولوژی نیز دارند، ابراز کرد: واحدهای که مشکلات مالی سبب تعطیلی آنها شده بیشتر هستند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید برا اینکه وزیر صنعت باید به طور ویژه به بحث واحدهای تعطیل ورود کند، ابراز کرد: به نظرم دولت یازدهم در بحث برگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید خوب عمل نکرد.

وی با بیان اینکه دولت می‌توانست بهتر از این عمل کند، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه نعمت‌زاده خود یک فرد صنعتی بود اما انتظارات برآورده نشد.

احمدی با ابراز اینکه عمده مشکلات تولید به مسائل بانکی برمی‌گردد، گفت: سیستم بانکی باید به این گونه مسائل کمک و ورود خوبی داشته باشد که متاسفانه سیستم بانکی نیز گرفتاری‌های خاص خود را دارد.

وی با تاکید بر اینکه حال تولید خوب نیست، بیان کرد: با وجود اینکه 6 ماه نیز از سال 96 می‌گذرد اما اتفاق خاصی نیفتاده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدی که از یک واحد تولیدی تعطیل شده داشت، اظهار کرد: واحد تولیدی ریخته‌گری و تولید قطعات ابهر که در گذشته با 300 تا 400 کارگر به صورت مستقیم فعالیت می‌کرد اکنون به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه به همراه نماینده ابهر از این واحد بازدید و مشکلات آن را بررسی کردیم، عنوان کرد: این کارخانه واحد تولیدی خوبی است که در زمینه قطعات خودرو فعالیت می‌کرد اما به دلیل همین مشکلات مالی کارگران حکم توقیف قطعات تولید شده را گرفته و از کارخانه خارج کرده‌اند.

احمدی بیان کرد: دنبال این هستیم تا ببینیم چطور می‌شود این واحد را به چرخه تولید برگرداند که در این زمینه با بانک عامل که بانک تجارت است وارد بحث و گفت‌وگو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل این واحد فراتر از سرمایه در گردش است، گفت: بدهی‌ها بالای این واحد تولیدی یکی از مشکلات جدی بوده و از طرفی سیستم مدیریتی نیز از هم پاشیده است.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر