logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۶۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان خبر داد:

افزایش ۶۸ درصدی مقاوم سازی خانه‌های روستایی در ماهنشان

افزایش-۶۸-درصدی-مقاوم-سازی-خانه‌های-روستایی-در-ماهنشان
رئیس بنیاد مسکن ماهنشان با بیان اینکه مقاوم سازی خانه‌های روستایی در ماهنشان افزایش ۶۸ درصدی داشته است گفت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سالجاری به تعداد ۷۰۵ فقره و با اعتباری بالغ بر ۱۴۱ میلیارد تومان انجام شده است.

صمد نجفلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی در ماهنشان افزایش ۶۸ درصدی داشته است و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سالجاری به تعداد ۷۰۵ فقره و با اعتباری بالغ بر ۱۴۱ میلیارد تومان انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای طرح مقاوم‌سازی منازل مسکونی که از سال ۱۳۸۴ آغاز شده تا به امروز از مجموع ۷ هزار و ۷۵۶ واحد مسکونی تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن ماهنشان تصریح کرد: این آمار نشان از رشد ۷۳ درصدی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی را دارد که نشان دهنده استقبال خوب روستاییان از طرح مقاوم‌سازی است.

وی ابراز کرد: برای سال آینده از اعتبارات ۲۰ خانوار تعداد ۲۱ روستا کمتر از ۲۰ درصد مقاوم سازی شده‌اند که از روستاهای کم برخوردار محسوب می‌شوند. 

رئیس بنیاد مسکن ماهنشان اظهار داشت: با توجه به تخصیص اعتبارات در سال ۱۴۰۲ که یک هزار و ۵۸۰ فقره تسهیلات اختصاص یافته که افراد نسبت به افزایش مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: روستاهایی که نسبت به مرکز شهرستان مسافت زیادی دارند و شاید ظرف ۱۵ سال گذشته حتی یک مورد بازسازی هم نداشتند ظرف دو سال اخیر به صورت ۹۰ در صد مقاوم سازی شده‌اند‌.

نجفلی تاکید کرد: این عدد در بحث مقاوم‌سازی یک حرکت انقلابی و یک الگو است که سایر روستاها نیز از این امکانی که دولت در اختیار آن‌ها قرار داده بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر