logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۶۱۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئيس پليس آگاهی استان زنجان خبر داد:

دستگيری کلاهبردار 200 ميلياردی در زنجان

دستگيری-کلاهبردار-200-ميلياردی-در-زنجان
رئيس پليس آگاهی استان زنجان از دستگيری فردی خبر داد که با شگرد دسته چک جعلی؛ 200 ميليارد ريال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از پایگاه خبری پلیس محمدعلي آدينه‌لو با اعلام اين خبر اظهار کرد: در پي ارجاع يک فقره پرونده کلاهبرداری مبني بر اينکه فردی با استفاده از دسته چک جعلی اقدام به خريد خريد کالا و مواد غذايی و خودرو نموده و متواری شده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کارآگاهان در بررسي‌های اوليه خود متوجه شدند که کلاهبردار با شناسايی سوژه های خود از سايت‌های خريد اقدام به خريد کالا و مواد غذايي و خودرو با قيمت‌های بالاتر از بازار کرده و با کارت شناسايی جعلی، با چرب زبانی مال باختگان را متقاعد به ارسال بار به آنجا کرده و ساعت رسيدن اجناس را به گونه‌ای تنظيم می‌کردند که بعد از ساعت اداری و هنگام تعطيلی بانک‌ها باشد که پس از خالي کردن اجناس با ارائه چک جعلی به تاريخ روز بلافاصله پس از رفتن مال باختگان اقدام به جابه‌جايی کالاها کرده و متواری مي‌شدند.

رئيس پليس آگاهی استان زنجان با بيان اينکه تاکنون 5 نفر از مال باختگان شناسايی شده‌اند، اظهار داشت: بلافاصله اقدامات پليسي کارآگاهان برای دستگيری متهم آغاز و پس از چندين روز تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی در نهايت  متهم در اين زمينه شناسايی و دستگير و به پليس آگاهی زنجان منتقل شدند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: متهم پس از دستگيری ابتدا منکر انجام هر گونه کلاهبرداری بودند اما با مشاهده مستندات غيرقابل انکار پليس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به 5 فقره کلاهبرداری به ارزش 200 ميليارد ريال اقرار کرد.

آدينه‌لو در پايان با بيان اينکه متهمان پس از تکميل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفي شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان به هيچ وجه به افراد ناشناس و کسانی که با پيشنهاد قيمت‌های اغوا کننده درخواست خريد اجناس به صورت چک و اقساطی دارند اعتماد نکنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر