logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۵۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان:

بودجه عمرانی شهرداری زنجان کفاف یک پروژه شهری را هم نمی‌دهد/ برای توسعه و تحول شهر باید نگاه برد-برد داشت

بودجه-عمرانی-شهرداری-زنجان-کفاف-یک-پروژه-شهری-را-هم-نمی‌دهد-برای-توسعه-و-تحول-شهر-باید-نگاه-برد-برد-داشت

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران برای توسعه شهر زنجان گفت: برای توسعه و تحول شهر باید نگاه برد-برد داشت.

به گزارش موج رسا; سجاد خدایی امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با بیان اینکه منابع درآمدی شهرداری زنجان پاسخگوی انتظارات مردمی و توسعه نیست، اظهار کرد: در شهر زنجان 100 میلیارد بودجه عمرانی داریم که کفاف یک پروژه شهری را هم نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با منابع داخلی شهرداری به توسعه و تحول دست نخواهیم یافت، ابراز کرد: تنها راهبرد اصلی برای این منظور توجه به مسائل سرمایه‌گذاری است که در این راستا باید به مباحث خرد و کلان توجه جدی داشته و با جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران به این امر مهم دست یافت.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان با بیان اینکه در شورای چهارم اقدامات مقدماتی توسط اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری در خصوص سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، گفت: با توجه به سند چشم انداز و برش 5 ساله باید گفت که برای تحقق این چشم انداز راه بسیار طولانی در پیش است و باید زحمات زیادی کشیده شود هر چند که باید بازنگری نیز در این سند انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه برای سرمایه‌گذاری باید ساز و کار مناسبی اتخاذ کنیم، خاطرنشان کرد: اگر فقط شهرداری بخواهد در بحث توسعه و سرمایه‌گذاری کار کند موفقیت‌ها حاصل نخواهد شد چرا که این توسعه نیازمند حمایت همه جانبه متولیان استان است.

خدایی با بیان اینکه تمامی رفتارها باید برپایه عقلانیت باشد، اظهار کرد: اگر رفتار و نگاه به مقوله سرمایه‌گذاری را اصلاح نکنیم و در بدنه کارشناسی در بحث سرمایه‌گذاری نگاه نو نباشد انتظار پیشرفت نخواهیم داشت.

وی با تصریح اینکه شناخت رفتار سرمایه‌گذاری مهم است، ابراز کرد: نگاه‌ به سرمایه‌گذاری باید در جهت تحول و توسعه شهر باشد و باید بر اساس این رویکردها مباحث رفتاری خود را در قبال سرمایه‌گذاری تغییر دهیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان فعال‌سازی بیش از پیش مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: باید با بهره‌گیری از شیوه‌های سرمایه‌گذاری مشارکت‌های مدنی را در تمامی زمینه‌های ساخت‌وساز، خدمات شهری، حمل و نقل عمومی و غیره افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: باید به این باور برسیم که برای توسعه و تحول باید نگاه برد-برد داشته باشیم و از تنگ‌نظری‌ها عبور کنیم که در این راستا باید ساز و کار مناسبی اتخاذ شود.

خدایی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه اقتصادی و صدور پروانه، دفتر تسهیل‌گری و پنجره واحد سرمایه عنوان کرد: تکریم و اطمینان بخشی به سرمایه‌گذار و امینت سرمایه سرمایه‌گذاز از مقوله‌های مهم در این بحث‌ها است.

وی با بیان اینکه نباید به سرمایه‌گذار به عنوان یک فرد عادی نگاه کرد، گفت: سرمایه‌گذار باید از امنیت سرمایه خود و برگشت سود اطمینان حاصل کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان با اشاره به طرح جامع گردشگری خاطرنشان  کرد: آشتی مردم و سرمایه‌گذاران با شهرداری، استفاده از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی شهری و برون شهری برای  معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری و ایجاد مکانیسم‌های تشویق را از دیگر موارد مهمی دانست که باید  مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری‌های کلان و خرد را در کنار هم دیده و از هیچ کدام غافل نشویم، اظهار کرد: باید برای هرکدام از سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان پروژه‌های خاصی را تعریف کنیم.

خدایی راه‌اندازی بازارچه‌های محلی و شبانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید منابع مالی خرد را تجمیع کنیم و برای منابع کلان نیز برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر شفاف‌سازی در بحث پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: باید تابلوهای روزشمار را در هر پروژه در نظر بگیریم که در این راستا شفاف‌سازی در اولویت قرار گیرد تا با رصد کردن تمامی موانع پروژه‌ها زمانبندی شوند.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر