logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۵۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد

اندر حکایات لو رفتن سوالات امتحانی یکی از مدارس ماهنشان/ از صدور تکذبیه تا شواهدی که بی‌اطلاعی آموزش و پرورش استان را نشان می‌دهد

اندر-حکایات-لو-رفتن-سوالات-امتحانی-یکی-از-مدارس-ماهنشان-از-صدور-تکذبیه-تا-شواهدی-که-بی‌اطلاعی-آموزش-و-پرورش-استان-را-نشان-می‌دهد

لو رفتن سوالات زبان یکی از هنرستانهای شهرستان ماهنشان در حالی خبر ساز شد که روابط عمومی آموزش و پرورش استان به شدت این موضوع را تکذیب کرد اما تامل در آنچه در این میان گذشته است بی‌اطلاعی مسئولان امر آموزش در استان را نشان می‌دهد.

به گزارش موج رسا; لو رفتن سوالات امتحانی از گذشته‌های دور در سطح کشور همواره خبرساز بوده تا جایی که حتی سوالات کنکور نیز در برهه‌هایی از زمان لو رفته است.

در شهرستان ماهنشان نیز که در بیشتر اوقات به دلایلی همچون تنبیه دانش آموزان خبرساز بوده این بار لو رفتن سوالات هم به آن اضافه شده است.

قضیه از این قرار است که یکی از معلمان استان ساعت 22 یکشنبه 12 شهریور ماه با ارسال یک نمونه از سوالات امتحانی درس زبان یکی از هنرستانهای شهرستان ماهنشان از پایگاه خبری موج رسا می‌خواهد تا این موضوع را در کانال اطلاع رسانی خود منتشر کند، در شرایطی که صبح روز بعد قرار بود امتحان همان درس از دانش آموزان گرفته شود که به خاطر همین موضوع این رسانه با در نظر گرفتن تمامی جوانب از انتشار این سوالات در شب امتحان خودداری کرد.

صبح روز بعد اما این سوالات و قضیه لو رفتن از طریق کانال اخبار استان زنجان منتسب به پایگاه خبری موج رسا منتشر و تاکید شد که سوالات یکشنبه شب در اختیار این رسانه قرار گرفته است.

آموزش و پرورش استان زنجان گویا بدون بررسی دقیق و موشکافانه این موضوع و برخورد با متخلفان تکذیب را راحت‌ترین و کم دردسرترین راه دیده تا جایی که صبح امروز اقدام به انتشار تکذیبیه کرده است که ذکر چند نکته در این خصوص خالی از لطف نخواهد بود.

پایگاه خبری موج رسا بعد از انتشار این تکذیبیه لازم دید تا برای شفاف شدن ذهن مردم و مسئولان از برخی زوایای این موضوع پرده برداری کند.

یکی از دانش‌آموزان هنرستانهای شهرستان ماهنشان، یک روز قبل از امتحان به افراد متعدد و یک معلم در این شهرستان مراجعه و از آنها می‌خواهد تا پاسخ سوالات را برایش بنویسند که در این میان یک نفر متوجه شده که عین این سوالات سالهای گذشته طرح شده و اکنون دوباره از آرشیو بیرون آمده و برای سال 96 نیز در نظرگرفته شده است.

در برگه سوالات تاریخ امتحان یک روز بعد از روزی بوده که سوالات را برای ارائه پاسخ به حضور افراد مختلف و یکی از معلمان برده‌ شده است، یعنی روز یکشنبه یکی از دانش آموزان برگه سوالی را که تاریخ آن برای روز بعد بوده را در دست داشته است.

یکی از معلمان لو رفتن سوالات را دهن کجی به جایگاه معلمان می‌داند و تاکید می‌کند که این سوالات در سالهای گذشته طرح شده و دست خطی که پاسخ‌ها را نوشته نیز کاملا آشنا است و می‌تواند در صورت لزوم صاحب این دست خط را نیز معرفی کند.

این هنرستان به جای طرح سوالات جدید و یا رعایت اصول برگزاری امتحانات سوالاتی که سالها قبل طرح شده را در اختیار دانش آموزان مردودی خرداد قرار داده است تا شاید بتوانند شهریور ماه از شر آنها خلاص شوند که در این میان آموزش و پرورش استان به جای بررسی دقیق در اقدامی عجولانه اقدام به انتشار تکذبیه کرده است.

یکی از معلمان حتی برای ارائه شواهد و مدارک مورد نیاز نیز اعلام آمادگی کرده است.

نکته دیگر این است که دانش آموزی که سوالات امتحانی را یک روز قبل در اختیار داشته اعلام کرده که معلمان مدرسه به وی گفته‌اند که برای قبولی باید این سوالات را پاسخ دهد.

این برای نخستین بار نیست که آموزش و پرورش استان بدون اطلاع از موضوعات پیرامونی در شهرستانها اقدام به انتشار جوابیه کرده است، به عنوان مثال بعد از جوابیه در موضوع تنبیه دانش آموز ماهنشانی علی رغم اینکه به رسانه‌‎ها اعلام شد که چنین چیزی صحت ندارد اما به صورت رسمی از اولیای دانش آموز به خاطر اقدام معلم در تنبیه فرزندشان عذرخواهی شد.

برخورد دوگانه آموزش و پرورش یا نشان از بی اطلاعی مسئولان مرکز را دارد و یا اینکه قصد ندارند مردم از آنچه در امر آموزش استان می‌گذرد با خبر باشند.

//س 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر