logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۵۸۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره گاز شهرستان ابهر:

مصرف گاز در ابهر از یک میلیون مترمکعب گذشت

مصرف-گاز-در-ابهر-از-یک-میلیون-مترمکعب-گذشت
رئیس اداره گاز شهرستان ابهر گفت: مصرف روزانه گاز در شهرستان ابهر با توجه به بروت هوا، بارش برف و یخبندان در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱.۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

اسماعیل وندشاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: طی روزهای گذشته و با ورود سامانه هوای سرد، همزمان با افزایش برودت هوا مصرف امروز گاز در این شهرستان با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به یک روز گذشته همراه بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این میزان مصرف گاز در سطح شهرستان ابهر نسبت به روزهای عادی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وندشاد با اشاره به افزایش مصرف گاز در کشور، گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف شهرستان طی این ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱.۵ میلیون مترمکعب بود، این موضوع یک هشدار جدی در حوزه مصرف گاز محسوب می‌شود.

رئیس اداره گاز شهرستان ابهر با بیان اینکه میزان دمای مناسب در فضای ادارات را ۱۸ و در محل زندگی نیز بین ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است، گفت: از شهروندان شهرستان درخواست داریم تا با توجه به ادامه سرما با مصرف بهینه و صرف جویی گاز، همراه با تعدیل دمای محیط پیرامونی، میزان مصرف را به کمترین حالت ممکن برسانند چرا که تنها با یک درجه کاهش دمای مشترک ۶ درصد صرفه‌جویی شده و حدوداً ۹۰هزارمترمکعب انرژی در شهرستان ابهر صرفه‌جویی خواهد شد.  

این مسئول اظهار داشت: با انجام راهکارهای ساده‌ای مثل پوشیدن لباس‌های گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم، گرفتن درز پنجره‌ و کانال‌های کولر، هوشمند کردن رادیاتورها و کم کردن شعله بخاری‌ها یا خاموش کردن بخاری و رادیاتور اتاق‌هایی که استفاده نمیشود را از جمله راهکارهای صرفه جویی از این نعمت الهی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر