logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۵۷۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

زمینه سازی ظهور امام زمام(عج) مهمترین اثر جهاد تبیین است

زمینه-سازی-ظهور-امام-زمام(عج)-مهمترین-اثر-جهاد-تبیین-است
انتظار ظهور مهم وضروری می‌باشد و زمینه سازی برای آن از ارکان اصلی جهاد تبیین است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با تبریک عید سعید نیمه شعبان المعظم میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی ارواحنا الفداه بر اساس عقاید ما شیعیان دوران غیبت کبرای آقا امام زمان(عج) دوران انتظار است و بالاخره روزی فرا خواهد رسید که این انتظار به پایان می‌رسد و چشم عالمیان به ویژه مستضعفین عالم به جمال منجی عالم بشیریت روشن خواهد شد. 

بیشتر بخوانید

گرچه اعتقاد به ظهور منجی در سایر ادیان و مکاتب هم وجود دارد ولی در نگاه مکتب اسلام و تشیع، مهدویت و انتظار ویژه گی‌هایی دارد و بر همین  اساس وظایفی هم بر منتظرین تعریف شده که عمل به آنان در زمینه سازی و تعجیل در فرج آقا مؤثر می‌باشد.

وقتی در برخی  روایات  مثل (( افضل الاعمال انتظار الفرج )) تأمل کنیم مشخص می‌شود که بحث انتظار صرف نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست و از خود روایت به وضوح برداشت می‌شود که انتظار یک نوع عمل است و باید عملی و حرکتی اتفاق بیفتد و این مطلب را به ما می‌رساند که اعمال ما به ویژه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در طولانی شدن و یا تسریع و  محقق شدن امر فرج تأثیر مستقیم دارد.

طبق روایات، ما باید ما زمینه فرج و ظهور آقا صاحب الزمان عج را  با اعمال حسنه و صالح فراهم کنیم  و با اعمال ناشایست و گناه و معصیت این انتظار را طولانی نکنیم. 

نتیجه اینکه  امام زمان ما آمدنی نیست بلکه آوردنی است و در این مسیر ما سه وظیف داریم اول تزکیه نفس و خود سازی   است که  باید ایمان خود را در دوران انتظار برای فرج و ظهور حضرت تقویت و تثبیت کنیم و از مصادیق رسیدن به این ایمان قوی، شناخت و معرفت امام زمان(عج) را شامل می‌شود و از آیات قرآن کریم که خود این کتاب آسمانی، کتاب انسان سازی است و همچنین سیره و کلام اهل بیت علیهم السلام ،در مسیر خود سازی بهره‌مند شویم.

دومین وظیفه که پیش زمینه آن همان خودسازی می‌باشد، بحث دگر سازی و به معنی دیگر جامعه سازی و امر به معروف و نهی از منکر است یعنی با رفتارمان جامعه را هم برای دوران ظهور حضرت آماده کنیم و این نیاز به یک همت جمعی دارد که پیروان و محبین حضرت در این مسیر تلاش و کوشش نمایند و با ایجاد حکومت‌های دینی و تشکیلات و تجمعات دینی و معرفتی زمینه ساز ظهور باشند. سومین وظیفه هم تمدن سازی و تبدیل و تغییر دیدگاه جهانی به سمت گفتمان مهدویت و انتظار است که  انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و امام خامنه‌ای در طی همین مسیر هستند و آثار تمدن نوین اسلامی را ما در دنیا به برکت انقلاب اسلامی ایران که حاصل خون هزاران هزار شهید و امام شهدا هست مشاهده می‌کنیم.

خلاصه اینکه اعمال ما به ویژه شیعیان و محبین و پیروان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ارتباط و اثر مستقیم دارد و امروز یکی از مصادیق اصلی انتظار فرج و از اعمال ما که موثر در فرج خواهد بود حضور در انتخابات پیش رو است  که به لطف خدا با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح قدمی برای تعجیل در  ظهور حضرت داشته باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر