logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۵۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وقتی که مصوبات مجلس گره از کار مردم باز می‌کند-۵؛

درمان رایگان 11 هزار و 500 مصدوم تصادفی در زنجان

درمان-رایگان-11-هزار-و-500-مصدوم-تصادفی-در-زنجان
از جمله اقدامات مهمی که در مجلس به تصویب رسیده، انجام خدمات متفاوت در راستای درمان رایگان مصدومان تصادفی بوده و در این خصوص در استان زنجان؛ فقط در سال جاری 11 هزار و 500 مصدوم تصادفی به صورت رایگان مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» طبق ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه وزارت بهداشت موظف به درمان رایگان بیماران تصادفی است. طبق این ماده درمان رایگان بیماران تصادفی را وزارت بهداشت آغاز کرده و اکنون نیز در بیمارستان‌های سراسر کشور از جمله استان زنجان این طرح ادامه دارد. اکنون نیز در درمان رایگان بیماران تصادفی، مشکلی وجود ندارد و بیمارستان‌های استان در صدد هستند بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به مصدومین ناشی از تصادفات انجام دهد. 

بیشتر بخوانید

در این راستا حسین دین‌محمدی سرپرست علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خاطر نشان کرد: در بیمارستان‌های استان زنجان اعم از بیمارستان موسوی، ولیعصر، الغدیر، امدادی، امیرالمومنین، بوعلی، شهدا، رازی و ایثار  خدمات مربوط به تصادفات به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: آمار مصدومین ترافیکی بستری از اول فروردین ماه تا ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۲ در بيمارستان‌های استان زنجان عبارت است از بیمارستان موسوی تعداد ۶هزار و ۳۰۱ نفر که مجموع ریالی پروندها ۶۱۰ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۲۰۹ ثبت شده است.

سرپرست علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: آمار مصدومین ترافیکی بستری در تاریخ قید شده در بیمارستان ولیعصر زنجان تعداد ۹۰ نفر و مجموع ریالی پرونده‌ها ۳میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۳۹۵ هزار گزارش شده است.

دین محمدی ابراز کرد: در این راستا آمار مصدومین ترافیکی بستری از اول فرودین ماه تا ۳۰ دی ماه سالجاری در بیمارستان الغدیر تعداد یک هزار و ۷۴۰ نفر و مجموع ریالی پرونده‌ها ۱۰۷ میلیارد و ۲۲ میلیون ۶۸۱ هزار و ۵۷۴ بوده است.  

وی افزود: بیمارستان امدادی نیز تعداد ۲۴ نفر و مجموع ریالی پرونده‌ها ۵۴۸ میلیون و ۹۹ هزار ریال بوده است.  

سرپرست علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: بیمارستان امیرالمومنین آمار مصدومین ترافیکی بستری از اول فروردین ماه تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۳۹۶ نفر و مجموع ریالی پرونده‌ها ۴۲ میلیارد و ۹۳ میلیون و ۸۴۸ هزار ریال گزارش شده است.

دین‌محمدی ابراز کرد: تعداد آمار مصدومین ترافیکی بستری از اول فروردین تا ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۲ در بیمارستان شهدا تعداد ۴۱۸ نفر و ۲ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۷۵ هزار ریال بوده است.

وی افزود: بیمارستان رازی تعداد ۱۸۵ نفر و مجموع ریالی پرونده‌ها ۳ میلیارد و ۸۸۰ ميليون و ۱۲۶ هزار و ۴۲۲ ریال اعلام شده است.  

وی تاکید کرد: بیمارستان ایثار آمار مصدومین ناشی از تصادف ۱۶ مورد و مجموع ریالی پرونده‌ها ۸۳ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۷۰ بوده است.

سرپرست علوم پزشکی استان زنجان اضافه کرد: با این وجود در مجموع در بیمارستان‌های استان زنجان از اول فروردین ماه تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ هزار و ۴۹۳ نفر و با هزینه ریالی ۸۴۸ میلیارد و ۲۷۶ میلیون و ۱۵۷ هزار ریال بستری شده‌اند.

دین محمدی گفت: این قانون از جمله قوانینی به شمار می‌رود که ارتباط مالی بیمار را به طور کامل با بیمارستان قطع کرده است و وزارت بهداشت تمام هزینه‌های درمان و وسایل مصرفی پزشکی را پرداخت می‌کند. 

وی ابراز کرد:  اجرای این قانون و درمان رایگان بیماران تصادفی، رضایت‌مندی خوبی را نیز در مردم ایجاد کرده است.

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر