logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۵۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون سازمان امور اجتماعی خبر داد:

فعالیت ۸۵ درصد سازمان‌های مردم نهاد کشور در حوزه فرهنگی

فعالیت-۸۵-درصد-سازمان‌های-مردم-نهاد-کشور-در-حوزه-فرهنگی-
معاون سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه زمینه فعالیت ۸۵ درصد سازمان‌های مردم نهاد کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی است، گفت: نزدیک به نیمی از سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه تشکل‌های زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن ولیئی امروز در جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان زنجان با بیان اینکه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد از سال ۱۳۸۰ به صوت جدی در کشور مورد توجه است، گفت: کمک به وظایف دولت برای رفاه و آسایش مردم، فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری از اهداف و رویکردهای تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت ۸۵ درصد سازمان‌های مردم نهاد کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: نزدیک به نیمی از سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه تشکل‌های زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

ولیئی ادامه داد: ۱۱ هزار تشکل و سمن نیز در حوزه وزارت کشور قرار می‌گیرد که در سطوح مختلف استانی، ملی و بین‌المللی فعالیت دارند.

وی از وجود ۷۳ هزار خیریه در سطح کشور خبر داد و گفت: نقش دولت سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری است و نباید همه در امور تصدی‌گری داشته باشد بلکه لازم است از ظرفیت مردمی در انجام کارها بیش از پیش بهره بگیریم.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی به غربالگری و ارزیابی میدانی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در کشور اشاره کرد و افزود: داشتن خروجی فعالیت تشکل‌های مردم نهاد مولفه مهم است و علاوه بر پیگیری و رصد آن، فراهم کردن زمینه برای شکل‌گیری تشکل‌های جدید نیز در دستور کار است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار سازمان و تشکل مردم نهاد در کشور ثبت شده است، گفت: بر اساس برآورد انجام شده از لحاظ کارکردی، نیمی از این تشکل‌ها در وضعیت فعال قرار دارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر