logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۵۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس:

دولت در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های فرش در خارج از کشور ضعیف عمل کرد/ ما در صنعت فرش بازار داخلی را هم فراموش کرده‌ایم

دولت-در-زمینه-برگزاری-نمایشگاه‌های-فرش-در-خارج-از-کشور-ضعیف-عمل-کرد-ما-در-صنعت-فرش-بازار-داخلی-را-هم-فراموش-کرده‌ایم

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از وضعیت صنعت فرش گفت: دولت در زمینه کمک به برگزاری نمایشگاه‌های فرش در خارج از کشور ضعیف عمل کرد.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت صنعت فرش کشور اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها تاثیری در مصرف داخلی و صادرات این محصول دارد اما آن چیزی که مهم است حمایت دولت در برگزاری نمایشگاه‌های خارج از کشور است.

وی افزود: متاسفانه نزدیک به سه سال است که برگزاری نمایشگاه‌های فرش در خارج از کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته و هیچ گونه فعالیتی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد بستر برای رونق مصرف داخلی در زمینه فرش دستبافت عنوان کرد: یکی از بازارهایی که می‌تواند صنعت فرش کشور را رونق بخشد و چرخه‌های اقتصادی را به چرخش درآورد بحث مصرف داخلی به خصوص برای زوجهای جوان است.

وی با بیان اینکه باید استفاده از فرش دستبافت به جای فرش ماشینی فرهنگ‌سازی شود، ابراز کرد: برای رسیدن به ایده‌‎آلها در زمینه صنعت فرش فاصله زیادی داریم که این وضعیت برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست و مجلس نیز در تلاش است با حمایت‌های قانونی در جهت رونق قدم بردارد.

وقف‌چی با اشاره به مهمترین موانع پیش روی صنعت فرش بیان کرد: در بحث تولید دغدغه بیمه فرشبافان را داریم که نیاز است برای رونق دوباره این صنعت در کشور این مشکل در سریع‌ترین زمان برطرف شود.

وی عدم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولید کنندگان فرش را یکی از چالشهای پیش رو عنوان کرد و افزود: مصرف کنندگان نیز توانایی خرید ندارند که ما معتقدیم دولت در این زمینه باید اقداماتی را انجام دهد که یکی از پیشنهادات ارائه تسهیلات خرید لوازم خانگی که فرش نیز در آن قرار گیرد، است.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعطای تسهیلات به کسانی که در زمینه خرید و فروش فرش فعالیت دارند نیز یکی از پیشنهادات و راهکارهای ما برای خروج  از رکود در این صنعت است، اظهار کرد: کسانی که در صادرات فرش به خارج از کشور فعالیت دارند باید در اولویت اعطای تسهیلات قرار گیرند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که ما انتظار داریم حمایت جدی دولت از صنعت فرش است که این حمایت از اعطای تسهیلات گرفته و معافیت‌های مالیاتی و عوارض گمرکی را نیز در برمی‌گیرد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر