logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۵۵۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

حضرت علی اکبر(ع) الگوی ایمان، ادب و شجاعت است

حضرت-علی-اکبر(ع)-الگوی-ایمان،-ادب-و-شجاعت-است-
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اما در تقویم تاریخ ما 11 شعبان همزمان با ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام روز جوان نامگذاری شده است گفت: حضرت علی اکبر(ع) الگوی ایمان، ادب و شجاعت است.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه سالها است که در کشور عزیز ما برخی از اعیاد به ویژه مناسبت‌های مذهبی، با توجه به شخصیت افراد و مسائل پیرامون آن به اسم خاصی نامگذاری شده است که این امر یک حرکت فرهنگی خوبی برای شناخت ائمه اطهار(ع) به شمار می‌رود. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: در تقویم تاریخ ما 11شعبان همزمان با ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام روز جوان نامگذاری شده است و  دوران جوانی بهترین دوره زندگی هر انسانی هست و مسیر اصلی زندگی آینده انسان هم در این دوران شکل می‌گیرد؛ لذا دوران بسیار حساسی است که اگر به غفلت و نادانی سپری شود چیزی جز پشیمانی نخواهد داشت که آن هم سودی ندارد.                                                                                 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: شخصیت انسان در دوره جوانی شکل می‌گیرد و چه زیبا تشبیه کرده آقا امیرالمومنین علی علیه السلام که قلب و روح جوان مثل یک مزرعه خالی و حاصل‌خیز است و هر بذری در آن کاشته شود به همان اندازه انسانیت و انسان رشد خواهد نمود.  

حجت‌الاسلام ناصر ابراز کرد: دوره نوجوانی و جوانی یک ویژگی مهمی هم دارد و آن هم اینکه فرد دنبال الگویی برای زندگی خود است؛ لذا محیط خانواده، فرهنگ خانواده، فرهنگ جامعه، محل آموزش یا همان مدرسه، دوستان و برخی عوامل دیگر در مسیر زندگی یک جوان بسیار بسیار موثر  است.  

وی افزود: اما اینکه روز میلاد جوان با ادب  کربلا را به عنوان روز جوان نامیدند یک دلیلش اصلی آنمکه از این جوانی که دریای ادب و اخلاق بوده در زندگی خود در این دوره حساس بهره مند باشیم.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: خداوند در قرآن کریم پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را به عنوان الگو برای بشریت معرفی می‌کند و وقتی در ماجرای کربلا زمانی که حضرت علی اکبر(ع) از امام حسین(علیه السلام) اجزه میدان رفتن را می‌گیرد و حضرت هم بلافاصله اجزه می‌دهد آمده که حضرت فرمود؛ خدایا تو شاهد باش که جوانی را عزم میدان کردم که شبیه ترین مردم از لحاظ اخلاق و حرف زندن و سیمای نورانی شبیه جدم رسول الله هست و هر زمانی مشتاق دیدن روی پیامبر اکرم(ص) می‌شدیم به جمال علی اکبر(ع) نگاه می‌کردیم.  

حجت‌‍‌‌الاسلام ناصر تصریح کرد: لذا برای جوان امروز ما که بخواهد مسیر موفقیت و سعادت را در همه جوانب زندگی طی کند و از این دوران حساس جوانی مخصوصا در طی طریق بندگی و توحید بهره مند گردد، حضرت علی اکبر(ع) الگوی به تمام معناست و همین باید یک زمینه و تشویقی برای جوانان به ویژه جوانان مومن باشد که از ایشان شناخت و معرفت داشته باشند و از سیره، ادب و اخلاق او در زندگی بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر