logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۵۵۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
تا انتخابات همراه با خبرنگاران_۱۵؛

روشنگری رسانه‌ها کمک کننده به انتخاب کاندیدا اصلح است

روشنگری-رسانه‌ها-کمک-کننده-به-انتخاب-کاندیدا-اصلح-است
سردبیر پایگاه خبری آسمان زنجان گفت: تبیین و روشنگری از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها است که این نقش‌ها در ایام انتخابات باید پررنگ‌‌تر شود تا مردم در انتخاب کاندیداهای مد نظر خود بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

نرگس محمودی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: بر اساس قانون، نمایندگی، مسندی ملی است و محدود به حوزه انتخابیه نمی‌شود؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کار گروهی انجام می‌دهند نه فردی و براساس قانون، وظایف اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نمایندگان مجلس در کنار این موارد مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود را نیز پیگیری می‌کنند؛ چراکه علیرغم اینکه نماینده ملت در مجلس هستند، نماینده حوزه انتخابیه خود نیز هستند.

سردبیر پایگاه خبری آسمان زنجان در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین اولویت کشور در حوزه قانون گذاری چیست؟ گفت: طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین اولویت کشور در حوزه قانون‌گذاری تصویب موارد و اولویت‌هایی است که می‌تواند باعث ایجاد جهش‌های بزرگ در اقتصاد و زندگی مردم شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی، «نظارت بر حُسن اجرای قوانین» بر عهده‌ی قوه قضائیه است. البته این وظیفه در بیانات رهبر معظم انقلاب، بر عهده‌ی خود مجلس شورای اسلامی است ولی برای تضمین اصل «حاکمیت قانون»، دستگاه عدالت بر اساس قانون اساسی موظف شده است تا از کیان قانونمندی و قانونمداری با استفاده از ابزارهای قضائی صیانت کند. 

محمودی گفت: لذا قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی می‌توانند با استفاده از نقش مردم در نظارت بر عملکرد حوزه‌های انتخابیه، به نتایج مثمر ثمری دست پیدا کنند.

سردبیر پایگاه خبری آسمان زنجان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس، می‌توانند از ابزارهای نوین امروزی مثل شبکه‌های اجتماعی، وب سایت، رادیو و تلویزیون بهره‌مند شوند. و با عملکرد مناسب در حوزه انتخابیه و سایر وظایف ملی، عملکرد خود را به مردم نمایش دهند.

محمودی در این خصوص که چرا باید آرا نمایندگان شفاف باشد، یادآور شد: شفافیت در آشکارشدن تصمیم‌گیری حاکمان، در عرصه قدرت، شاخصی از کیفیت سیاست و حکمرانی است. 

وی افزود: از محورهای مهم و اساسی شفافیت، شفاف‌سازی نظام تصمیم‌گیری و تخصیص منابع کشور است که باتوجه به اهمیت و نقش بی‌بدیلش در منظومه حکمرانی کشور به‌دنبال پیشرفت و توسعه به‌طور عام و کاهش فاصله دولت با ملت، افزایش پاسخگویی، ارتقای کارآمدی و پیشگیری از انحرافات و جرائم به‌طور خاص است.

وی ادامه داد: می‌توان نتیجه گرفت که موفقیت و پیشرفت کشور در شفافیت آرا و برنامه‌ها خواهد بود.

سردبیر پایگاه خبری آسمان زنجان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی، وظایفی دارند که باید آنها را به نحو احسن و برای پیشرفت در سطح ملی و حوزه انتخابیه خود، حل معضلات کلان اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفاه و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه و نیز تحقق عدالت در کشور و مبارزه واقعی با فساد قوانین جامع و مانعی انجام دهند.

وی در پایان یادآور شد: تبیین و روشنگری از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها است که این نقش‌ها در ایام انتخابات باید پررنگ‌‌تر شود تا مردم در انتخاب کاندیداهای مد نظر خود بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر