logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۵۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
برنامه های فرهنگی جشنواره ملی آش ایرانی در یک نگاه؛

از اجرای گروه های آئینی و سنتی تا طلوع جشنواره عکس آش ایرانی/قطارهای گردشگری به جشنواره آش رسیدند

از-اجرای-گروه-های-آئینی-و-سنتی-تا-طلوع-جشنواره-عکس-آش-ایرانی-قطارهای-گردشگری-به-جشنواره-آش-رسیدند

همزمان با برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی گروه های شرکت کننده برنامه های فرهنگی مختلفی را طی چهار روز در زنجان برگزار کردند.

به گزارش موج رسا; دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی دیشب به کار خود پایان داد اما برنامه های فرهنگی این جشنواره که هر شب برگزار می شد مورد استقبال مردم و رضایت شرکت کنندگان قرار گرفت.

همچنین در مراسم اختتامیه غرفه های برتر صنایع دستی دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی معرفی شدند.بر اساس رای هئیت داوران سيده صغري ميرحسيني حصير بافي گيلان به عنوان غرفه اول و انسيه جاني(حوله بافي خراسان جنوبي) وامير شجاعي (ملیله زنجان به عنوان غرفه های دوم و سوم معرفی شدند.همچنین غرفه برف بی بی دکالی ( سکه دوزی) نیز به عنوان غرفه اخلاق از استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.

از مهمترین برنامه های فرهنگی این دوره از جشنواره اجرای گروه آئینی خراسان شمالی،اجرای گروه شاهو از کردستان،ا جرای گروه شالاکو از استان اردبیل بود.

شهردارزنجان نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه شهرداری زنجان برگزاری برنامه های مختلف با رویکرد فرهنگی اجتماعی را وظیفه خود می داند،گفت: برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه شهرداری باید نقش خود را ایفا کند.

محمدی با اشاره به اینکه کارهای عمرانی بسیار خوبی برای آماده سازی این مجموعه انجام شده است،افزود: ما تمام سعی خود را کرده ایم تا بهترین شرایط را برای برگزاری مهیا کنیم تا مهمانان با خاطره ای خوش این جشنواره را ترک کنند.

گفتنی است،اهدای لوح یادبود به آشپزان حاضر در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، اهدای لوح یادبود به هنرمندان صنعتگر و اهدای لوح یادبود به شرکت کنندگان دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در بخش آش توسط مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از برنامه های روز آخر این جشنواره در زنجان بود.

127غرفه صنایع دستی نیز در این جشنواره در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

همچنین علاوه بر داوری بخش آش، بخش غذا و سفره آرایی نیز داوری شد.

یکی از نکات مهم این جشنواره برگزاری جشنواره عکس سومین جشنواره ملی آش ایرانی است که مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۰مهرماه سال جاری تمدید شده است.

زمان داوری آثار این بخش ۱۵ آبانماه و افتتاحیه نمایشگاه یکم آذرماه اعلام شده است.

فعالیت عکاسخانه شهر از دیگر برنامه های جانبی جشنواره ملی آش ایرانی بود که مردم خاطرات دوازدهمین جشنواره آش ایرانی را با لباس های محلی زنجان در عکاسخانه شهر ثبت می کردند.

برگزاری دوره آموزشی بازاریابی و تبلیغات برای هنرمندان صنایع دستی حاضر در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره در زنجان بود.

180 مسافر نیز از طریق قطار گردشگری به سایت دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی رسیدند که برای نخستین بار این موضوع اتفاق افتاد.

همچنین در زمان برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی مجموعه فرهنگی، تاریخی کارخانه کبریت زنجان میزبان برنامه های فرهنگی و آئینی دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی بود.

این جشنواره دیشب به کار خود پایان داد و قرار است برنامه ریزی های لازم برای برگزاری سیزدهمین دوره این جشنواره از هم اکنون آغاز شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴