logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۵۵۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

216 کلاس درس امسال در زنجان به بهره‌برداری رسید

216-کلاس-درس-امسال-در-زنجان-به-بهره‌برداری-رسید
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه تعداد پروژه‌های مختلفی در سطح استان توسط اداره نوسازی تکمیل و ارائه شده است گفت: 216 کلاس درس امسال 1402 توسط نوسازی به بهره‌برداری رسید.

حمید‌رضا اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه طبق گراف عملکردی از سال 1399 توسط اداره نوسازی مدارس استان زنجان تهیه و تنظیم شده است تعداد کلاس‌ها در سال ۱۳۹۹ عبارت استاز تعداد کلاس‌ها 141 مورد و تعداد پروژه‌های در سال مذکور 22 مورد ثبت شده است گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد کلاس ۶۵ و تعداد  پروژه ۹ مورد ثبت شده و در سال ۱۴۱ تعداد کلاس ۱۰۰ و تعداد پروژه ۱۵ مورد در گراف مذکور گزارش شده است.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: در سال 1402فعلا تعداد کلاس ها ۲۱۶ مورد تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ است که در آمار ۲۳۴ پیش‌بینی شده و این آمار تا انتهای سال ۱۴۰۲ است و گراف تهیه شده تا سال ۱۴۰۲ بیانگر این مطلب است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان ابراز کرد: هفت پروژِه مربوط به نوسازی مدارس در عرض 15 سال اخیر در شهر ماهنشان ساخته شده است و شهر ماهنشان مدرسه فرسوده ندارد و رکورد نوسازی مدارس در استان زده می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: با بیان اینکه 3درصد مدارس استان زنجان جزو مدارس تخریبی است و 30 درصد مدارس استان نیاز به مقاوم سازی دارد میزان اعتبارات در نظر گرفته شده بستگی به پروژه دارد تا هزینه مربوط به پروژه تامین گردد و میزان اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه کم است و  پروژِه مربوط به نوسازی مدارس در عرض 15 سال اخیر در شهر ماهنشان ساخته شده است و شهر ماهنشان مدرسه فرسوده ندارد.

وی ابراز کرد:  تعدادی از مدارس تخریبی و فرسوده در استان زنجان جزو لیست تخریب بازسازی مدارس هستند که به محض تامین اعتبارات بازسازی مدارس انجام می‎گیرد.  اسلامی عنوان کرد: در شهر خدابنده مدرسه کوثر جزو مدارس تخریبی بازسازی است که تا یک هفته دیگر تحویل داده می‎شود و تا دهه فجر نیز یک هنرستان به نام والفجر که جزو مدارس تخریبی محسوب می‎شود بازسازی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: شهرستان خدابنده دارای چهار منطقه آموزشی از جمله قیدار، سجاس، بزینه و گرماب است که برای سال 1402 نزدیک به 127 پروژه مربوط به تخریب و نوسازی می‎باشد و تا دهه فجر نیز پروژه‌های مربوطه تحویل داده شده که 119 پروژه نوسازی مدارس در استان زنجان مربوط به نیمه اول سال 1402 است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان تصریح کرد: با محقق شدن اعتبارات در کل رکورد 18 ساله استان زنجان در تعداد تحویل مدارس زده می‌شود.  

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر