logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۵۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون عمرانی استاندار زنجان خبر داد

اضافه شدن ظرفیت 2 هزار نفری به مجموعه روباز گاوازنگ زنجان/ مشارکت مردم در برگزاری جشنواره ها به بهبود اوضاع کمک می کند

اضافه-شدن-ظرفیت-2-هزار-نفری-به-مجموعه-روباز-گاوازنگ-زنجان-مشارکت-مردم-در-برگزاری-جشنواره-ها-به-بهبود-اوضاع-کمک-می-کند-

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: تا برپایی جشنواره آش سال آینده، ۱۵۰۰ تا 2 هزار نفر به ظرفیت آمفی تئاتر مجموعه تفریحی-گردشگری گاوازنگ زنجان افزوده شود.

به گزارش موج رسا; جواد رحمتی در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، اظهار داشت: جشنواره هایی که برگزاری آنها به شادی و نشاط مردم منجر می شود، اجر و پاداشی کمتر از حسنات ندارد.

وی بر ضرورت گسترش فضای مناسب برای برپایی جشنواره ها در زنجان تاکید کرد و گفت: تا برپایی جشنواره آش سال آینده، ۱۵۰۰ تا 2 هزار نفر به ظرفیت آمفی تئاتر مجموعه تفریحی-گردشگری گاوازنگ زنجان افزوده شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان مشارکت مردم در رفع موانع و کاستی های برپایی هر ساله مراسم و جشنواره ها در زنجان را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: با مشارکت مردم می توان نواقص اجرای برنامه ها در هر سال را شناسایی کرد.

گفتنی است؛ در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی که با تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری زنجان برگزار شد، ۴۵ گروه آشپزی با پخت ۴۲ نوع آش محلی با هم رقابت کردند.

همچنین از هشتم لغایت دوازدهم شهریور سالجاری، ۳۱ استان برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه جشنواره ملی آش و ۲۶ استان کشور در زمینه پخت آش‌های محلی در جشنواره دوازدهم حضور یافتند.

۱۷۰ غرفه در مجموعه تفریحی–فرهنگی ائل داغی زنجان برای این جشنواره پیش بینی شده بود و ۱۲ سیاه چادر عشایری به عنوان نمادی از فرهنگ و زندگی عشایر استان‌های مختلف هم در این جشنواره، آداب و رسوم  عشایری را به نمایش گذاشتند.

بیانیه هئیت داوران جشنواره ملی آش ایرانی نیز در پایان این مراسم قرائت شد.

در این بیانیه آمده است،به یاری خداوند توانا دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از ۸ لغایت ۱۲ شهریور در شهر زنجان و با حضور هنرمندان از نقاط مختلف کشور برگزار شد.

غذا بعنوان یکی از مهمترین خدمات گردشگری همیشه مورد توجه بوده است و در این راستا رویدادهای گردشگری غذایی از جایگاه مهمی برخوردار است و جشنواره ملی آش ایرانی به عنوان قدیمی ترین جشنواره غذایی سرآمد این رویدادهاست.

در این جشنواره گروه های آشپزی در طول ۵ روز در بخش پخت انواع آش‌های ایرانی به هنرنمایی پرداختند و طی دو روز در بخش مسابقه با همدیگر به رقابت پرداختند.

گروه داوری با ترکیب آقای محمد ولی نفیدی، آقای سید مهدی حسینی، سرکار خانم فاطمه شیرازیان و اینجانب حسین جهانوند با در نظر گرفتن عناصری چون اصالت، طعم ، بو و مزه، بهداشت ، تزئین و سفره آرایی، جا افتادگی و ارائه به داوری و بررسی آش های بخش مسابقه پرداخته و براساس رای گروه داوری، منتخبین جشنواره مشخص و به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر