logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۵۵۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس حوزه علمیه زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

قیام امام حسین(ع) عامل نجات اسلام است

قیام-امام-حسین(ع)-عامل-نجات-اسلام-است-
مدرس حوزه علمیه زنجان با بیان اینکه هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: قیام امام حسین(ع) عامل نجات اسلام است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  با اینکه یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) تشکیل حکومت اسلامی بود گفت: امام حسین(ع) برای اینکه صرفا به شهادت برسد به کربلا نیامد بلکه در پی اهدافی از جمله تشکیل حکومت اسلامی عازم کربلا شدند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امام حسین(ع) در بیانات خود در اوایل قیام بیان کردند هدف از قیام امر به معروف و نهی از منکر است و ایشان برای برقراری جامعه اسلامی و امت جد بزرگوارشان رسول الله قیام کردند.

مدرس حوزه علمیه زنجان عنوان کرد: امام حسین(ع) قبل از قیام خود تمام بزرگان در منا جمع کرده و  خطبه طولانی، تند و روشن ایراد فرمودند و در آن خطبه بسیار روشن مواضع حکومت را بیان کرده و وظایف بزرگان قبایل را در مقابل دین اسلام مشخص نمودند.

حجت‌الاسلام جعفری ابراز کرد: عظمت حادثه عاشورا و فداکاری امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان عامل موج و حرکتی است که در پس این اتفاق تاریخی در عالم اسلام رقم زده شده است.

وی اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) به عنوان یکی از عظیم‌ترین و مقدس‌ترین قیام‌های بشری، دربردارنده عالی‌ترین و فاخرترین انگیزه‌ها و اهداف انسانی بود که همین انگیزه‌های مقدس آن را پس از سده‌ها و قرن‌های بسیار همچنان تازه و با طراوت نگه داشته است.

مدرس حوزه علمیه زنجان ابراز کرد: امام حسین علیه السلام بزرگ‌ترین پاسدار دین و آزادگی هستند و چه فلسفه زیبایی است نامگذاری این روز مبارک به نام روز پاسدار و ارج نهادن به سبزپوشانی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی از مرزهای ایران اسلامی پاسداری کردند؛ پاسدارانی که هم در نبرد ۸ ساله انقلاب اسلامی و بعد از جنگ اکنون در عرصه‌های انقلابی، فرهنگی و اجتماعی حضوری پر رنگ دارند.

وی گفت: نمونه تاریخی پاسداری را می‌توان «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» نام برد که در دفاع از کیان اسلام حد و مرزی نمی‌شناخت و در این راه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر