logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۵۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان زنجان:

بیش از 2 میلیون تن از محصولات کشاورزی استان به نام سایر استانها صادر می‌شود

بیش-از-2-میلیون-تن-از-محصولات-کشاورزی-استان-به-نام-سایر-استانها-صادر-می‌شود

رئیس تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه در استان زنجان بیش از 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی صادر می‌شود گفت: با این وجود بیش از 2 میلیون تن از محصولات کشاورزی استان به نام سایر استانها صادر می‌شود.

به گزارش موج رسا; عبدالله جعفری نهمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر قابلیت کشاورزی با توجه به شرایط اقلیمی از شرایط متوسط کشوری وضعیت بهتری را دارا است ، اظهار کرد: متوسط مقدار کاربری اراضی کشاورزی استان زنجان نسبت به نرم  کشور بالاتر است و در حدود 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع دیگر پایین بودن میزان تجارت خارجی محصولات کشاورزی استان زنجان است، اظهار کرد: در دو سه سال اخیر شاهد رشد خوبی در این خصوص بوده ایم که توانستیم  صادرات 50 هزار تنی داشته باشیم.

جعفری با اشاره به اینکه قطع کردن زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی از یک مقطعی اقدام صحیحی نیست، خاطرنشان کرد: نمی‌توان صنایع کشاورزی را از تولیدات کشاورزی جدا کرد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی هر گونه کمکی را برای توسعه تولید و صادرات محصولات کشاورزی انجام می‌دهد، تصریح کرد: در استان زنجان اغلب ادارات و دستگاه‌های تولیدی قوانین را به صورت دقیق اجرا می‌کنند.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید مقداری خود را به بخش دولتی نزدیکتر کند، اظهار کرد: بیش از 2 میلیون تن از محصولات استان زنجان در حوزه کشاوزی از استان خارج شده و به نام استان‎های دیگر بسته بندی و روانه بازار می‌شود.

زیتون‌های تولید شده در استان به لحاظ بهداشتی ساماندهی می‌شود

حجازی مدیر اداره نظارت بر سلامت غذایی و بهداشتی با بیان اینکه در نشان حلال هیچگونه اعمال اجباری وجود ندارد، اظهار کرد:  بخشنامه ارسالی به صورتی تنظیم شده که یا حلال‌های متفرقه حذف و یا حلال را از ارگان متولی اخذ و درج شود.

وی با اشاره به نشانگر‌های رنگی، ابراز داشت: امروزه در ایران بیشترین عامل مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی و در رده‌های بعدی سرطان و سوانح رانندگی است.

حجازی با تاکید بر تحقیقات وزارت بهداشت مبنی بر پیشگری و کنترل  بیماری‌ها افزود: فرهنگ سازی برای مصرف کننده از جمله اقداماتی بود که باعث  شکل گیری نشانگرهای رنگی برای سلامتی شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ واحدی را به دلیل نشانگرهای رنگی در استان زنجان پلمب نکرده‌ایم، گفت: در حال حاضر وضعیت زیتون استان زنجان سامان نیافته  از اینرو یکی از اولویت‌های اداره نظارت توجه به ساماندهی زیتون‌ها‌ی تولیدی در استان است.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر