logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۵۴۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ستون قیام عاشورا امر به معروف و نهی است

ستون-قیام-عاشورا-امر-به-معروف-و-نهی-است
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین است و بر مسلمان واجب و ضروری است گفت: ستون قیام عاشورا امر به معروف و نهی است.

حجت الاسلام حسین محمدی در گفتگو با  خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امام حسین(ع) خود بزرگ مرد پاسدار اسلام است پاسداری که هر چه داشت در راه اسلام فدا نمود و با قیام عاشورا اسلام ناب محمدی را از لبه پرتگاه افکار پلید بنی اميه نجات داد گفت: یکی از نیازهای واقعی کشور رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که باید به آن پرداخته شود. 

بیشتر بخوانید

 وی افزود: سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع) که روز پاسدار نامیده شده است در واقع روز پاسداری عبارت است از پاسداری از مکتب اسلام که همه مردم مخصوصا مردم شهر زنجان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.  

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ابراز کرد: امام حسین(ع) در جهاد تبیین به صورتی عمل کرد که تا روز قیامت هیچ کسی نمی‌تواند این نهضت را زیر سؤال ببرد و ایشان تمام ابعاد این نهضت را برای مردم در طول تاریخ روشن کردند و جای شبهه‌ای باقی نگذاشتند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: امام حسین(ع) از دسیسه‌های دشمن آگاه بودند و بنی اميه در صدد بود تا اسلام و ارزش‌های آن را نابود کند و امام حسین(ع) برای جلوگیری از این امر و برای دفاع از فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام نمودند و نام و یاد ایشان و اصحاب آن حضرت در تاریخ ماندگار شد.

وی اضافه کرد: در چنین شرایط امام حسین(ع) با تعداد یاران و اصحاب کم در مقابل نیروهای دشمن ایستادگی نمودند و ثابت کردند که با تکه بر نیروی ایمان می‌توان بر ابر قدرت‌ها و زورگویان عالم غلبه نمود.  مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تاکید کرد: امروز از رفتار و منش دینی و سیاسی  امام حسین(ع) می‌توان درس‌های شجاعت، ایستادگی، ایثار، از خودگذشتگی و امر به معروف و نهی از منکر آموخت و با رعایت احکام اسلام برای احیای این امر و فریضه مهم مجاهدت نمود.

حجت‌الاسلام محمدی ابراز کرد: امام حسین(ع) پیوسته در بیدار ساختن مردم، به خصوص نخبگان امّت تلاش مى‌کرد و همه را براى قیام بر ضد حکومت غیر اسلامى که در رأس آن بقایاى عصر جاهلیت، یعنى فرزند ابوسفیان بود فرا مى‌خواند تا افراد با آگاهی و بصیرت بتوانند دشمنان اسلام را بشناسند.

وی گفت: یکی از اهدافی که حضرت سیدالشهدا(ع) برای قیام خود ذکر کرده‌اند، آرمان والای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر