logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۵۴۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه شهر هیدج:

قوانین دست و پاگیر بانکی بزرگترین مانع تولید است

قوانین-دست-و-پاگیر-بانکی-بزرگترین-مانع-تولید-است
امام جمعه شهر هیدج گفت: یکی از نارسایی‌های سیستم بانکی قوانین و ضوابط دست و پا گیر است که بانک‌ها دارند و باید این نارسایی اصلاح شود تا بتوانند از تولید حمایت کنند.

حجت الاسلام اسدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به نظام بانکی کشور گفت: یکسری نارسایی در سیستم بانکی وجود دارد که نمی‌تواند از تولید مولد حمایت بکند. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از این نارسایی‌ها قوانین و ضوابط دست و پا گیر است که بانک‌ها دارند و باید این نارسایی اصلاح شود تا بتوانند از تولید حمایت کنند.

حجت‌الاسلام زارعی با بیان اینکه این سودها سبب می‌شود که مردم بجای اینکه پول خود را وارد بازار کنند، گفت: مردم سرمایه خودشان را در بانک‌ها سپرده می‌کنند که این مسئله هم یک معضل در سیستم بانکی است که باید اصلاح شود.

امام جمعه شهر هیدج گفت: کسری بودجه دولت‌ها باعث ناترازی و تحمیل تورم بر ملت می‌شود، بنابراین باید دولت‌ها خرج و دخل خود را مدیریت کنند و بودجه‌ای را به تصویب برسانند که به مردم تورم وارد نکند و سبب ناترازی در بودجه نشود.

وی به مداخله‌گری دولت در اقتصاد اشاره کرد و افزود: باید از سوی دولت نظارت باشد، اما نباید در اقتصاد دخالت شود تا اقتصاد بتواند رونق بگیرد و اگر نقدینگی کنترل شود در بازار و زندگی روزمره مردم دچار تورم نخواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر