logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

اقتصادی کردن جشنواره آش نیازمند جذب تورهای خارجی است/بازدید روزانه 120 هزار نفر از جشنواره زنجان

اقتصادی-کردن-جشنواره-آش-نیازمند-جذب-تورهای-خارجی-است-بازدید-روزانه-120-هزار-نفر-از-جشنواره-زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، گفت: برای اقتصادي کردن جشنواره بايد به دنبال تورهاي وردي به ويژه تورهاي خارجي باشیم.

یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: توسعه ورود تورهای خارجي به مقصد جشنواره ملی آش ایرانی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی زنجان برای سال های آینده است.

وی با بیان اینکه هدف ما در این جشنواره افزایش بازدیدکنندگان و به دنبال آن افزایش تورهای گردشگری هستیم،خاطرنشان کرد: برای اقتصادي کردن جشنواره بايد به دنبال تورهاي وردي به ويژه تورهاي خارجي باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه  این مهم برای اولین بار، با ورود قطار گردشگری به مقصد جشنواره رخ داد که در نوع خود اتفاق خوب و مهمی است،خاطرنشان کرد: دو رقمی شدن عدد عمر یک جشنواره، بر اساس استانداردهای بین المللی نشان از قوت و قدرت این جشنواره دارد.

مديركل ميراث فرهنگي زنجان با بیان اینکه تا جشنواره ای از نظر اقتصادی قوی نباشد نمی تواند چنین جایگاهی پیدا کند،خاطرنشان کرد: همین مسئله نشان می دهد که جشنواره آش یک جشنواره اقتصادی خوب است و ما به دنبال آن هستیم که از ایده های خوب مربوط به جشنواره در کل طول سال استفاده کنیم.

رحمتی با بیان اینکه داوري در مجموع 50 آش جشنواره آغاز شده است و مراحل پایانی را می گذراند،گفت:هيئت داوران دوازدهمين جشنواره ملي آش ايراني متشكل از چهار داور و دو فراگير داوري است و رياست هيئت داوران به عهده استاد محمد ولي مفيدي است.

وی ادامه داد: محمد ولي مفيدي، سيما شيرازيان، حسين جهانوند و سيد مهدي حسيني داوران اين دوره از جشنواره ملي آش ايراني هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال نخستین قطار گردشگری عازم دوازدهمين جشنواره ملي آش ايراني شد،گفت: این گروه در ایستگاه اول به دیدار گنبد فیروزه ای سلطانیه رفتند.

مديركل ميراث فرهنگي زنجان تصریح کرد: این قطار در اولین سفر خود،  180 گردشگر را به زنجان آورد تا در سفری خاطره انگیز میهمان دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان باشند.

رحمتی با بیان اینکه یکی از مزیت های دوازدهمین جشنواره آش ایرانی ورود نخستین قطار گردشگری به مقصد جشنواره بود،بیان داشت:مشارکت مردم استان زنجان در این دوره از جشنواره بسیار چشمگیر بود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه شاهد حضور بیش از 120هزار نفر به محل دوازدهمین جشنواره ملی آش هستیم. 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه صنایع دستی استان های کشور در حاشیه این جشنواره به نمایش درآمده است، افزود: حجم گسترده گردشگران و استقبال مردم از جشنواره آش موجب شده است تا هنرمندان صنایع دستی استان های مختلف بتوانند آثار استان خود را معرفی کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان هم از پتانسیل گردشگران ورودی به این جشنواره به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری استان استفاده می کند.

رحمتی در ادامه به ظرفیت شتاب دهنده های فرهنگی در راستای معرفی صنایع دستی و برندسازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در هر دوره تاریخی ابرازهای ارائه و ارتباط با مخاطبین متفاوت است.

 به گفته این مقام مسوول در عصر دیجیتال قرار داریم از اینرو می توان از این تکنولوژی برای توسعه و ایجاد بازارهای جدید برای عرضه محصولات صنایع دستی بهره مند شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: در بازارچه صنایع دستی زنجان سایت فروش دیجیتال فعال شده است و تولیدکنندگان می توانند با معرفی صنایع دستی و محصولات خود از طریق این سایت نسبت به بازاریابی محصولات خود اقدام کنند.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴