logo
امروز : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۵۴۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

حضور در انتخابات، مصداق حضور در سنگر دفاع مقدس است

حضور-در-انتخابات،-مصداق-حضور-در-سنگر-دفاع-مقدس-است
امام جمعه ابهر گفت: حضور در عرصه‌ انتخابات بسیار مهم است، همان‌طور که رزمنده‌ها و شهدا رفتند و سنگرها را خالی نکردند، ما هم باید سنگرها را خالی نکنیم، این سنگر و محل جنگ ماست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت همه نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری، گفت: الحمدلله روزهای بسیار نورانی را در پیش‌رو داریم، ایام دهه فجر، بعثت پیامبر (ص) میلاد با برکت و با سعادت امام حسین (ع) ،حضرت عباس(ع) و سیدالساجدین (ع) تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، این تقارن اعیاد را به فال نیک می‌گیریم و از این روزها باید به خوبی استفاده کرده و سکوی پرتاب خود قرار دهیم.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه در این روزها خدا دنبال بهانه است ببخشد و دعا را اجابت کند، گفت: درباره فضائل ماه شعبان، پیامبر اکرم (ص) به جابر بن عبدالله می‌فرماید: « درخت طوبی در این ماه شاخ و برگش را روی زمین پهن می‌کند و کارهای خیری که انسان‌ها انجام می‌دهند به بهشت می‌برد و در مقابل درخت دیگری نیز، شاخ و برگ خود را پهن کرده و گناهان ما را جهنم منتقل می‌کند».

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه در این ماه، نیت هم به عنوان ثواب حساب می‌شود، گفت: اگر عمل کردید و کار خیر انجام دادید، ده برابر و اگر نیت کردید یک برابر ثواب دارد، در مورد گناه نیت را حساب نمی‌کنند، زمانی که گناهی انجام می‌شود در بعضی از روایت‌ها گفته شده که صبر می‌کنند و ثبت نمی‌کنند، شاید انسان پشیمان شد و برگشت و مورد بخشش قرار گرفت.

وی افزود: توبه هم خودش یک عمل صالح است، یعنی اگر گناهکار توبه کرد هم گناهش بخشیده می‌شود و هم یک عمل صالح نوشته می‌شود، چقدر خدا مهربان است و درها را باز کرده، فرصت‌ها را برای ما قرار داده که برگردیم، اصلاح کنیم راه صحیح و درست را برویم. 

 امام جمعه ابهر با تأکید بر اینکه مسئله اصلی ما انتخابات است، گفت: امروز مسئله اصلی دشمن همین انتخابات ایران است، خدا در قرآن به پیامبرش می‌فرماید؛ « ای پیامبر ما، خدا و مؤمنین برای تو کافیست دنبال راه دیگری نباش»، این نشان‌دهنده اهمیت مؤمنین است در کنار قدرت الهی قدرت و حضور مؤمن هم مهم است.

وی ادامه داد: در یک جای دیگری می‌فرماید؛ « خدا، ای پیامبر تو را با نصرت خودش و به وسیله مؤمنین یاری کرد» اگر مومنین در صحنه نباشند، پیامبر هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، خدا قوانینی دارد که به آن سنت‌های الهی می‌گویند که بسیار محکم و تغییرناپذیرند؛ مثلا در قرآن می‌فرماید: « اگر شما خدا را نصرت کردید، خدا شما را نصرت خواهد کرد و قدم‌های شما را ثابت خواهد کرد»‌.

 این مسئول با اشاره به اینکه دنیا بر علیه ایران است، گفت: در این روزها چقدر خبرهای ناگوار می‌شنویم، همه خبرها از بیرون برای ما ناگوار است، این خبرها تحریم، توطئه، حمله تروریستی یا انفجار است ، اما ما از کشورهایی که ما را تحریم می‌کنند آرام‌تر هستیم ، خداوند این قلب‌ها را آرام می‌کند و عشق و آرامش را به قلب مؤمنین نازل می‌کند.

 

حجت‌الاسلام مرادپور افزود: مردم اگر در صحنه بوده و حضور داشته باشند و این سنگر را حفظ کنند، خداوند تبارک و تعالی به کسی که بر اساس سنت‌ها و قانون‌های او عمل کند کمک می‌کند، یکی از قوانین خدا، حضور در میادین مهم است و این میدان یک روز میدان جنگ است که شهدا، ایثارگران و رزمندگان رفتند و ایستادگی کردند و خدا آنها را یاری کرد.

وی بیان کرد: بارها گفتیم قواعد مادی تأیید نمی‌کند که ما در جنگ ایران عراق پیروز باشیم، از لحاظ مادی ما باید می‌باختیم اما یک عده انسان مؤمن وعده الهی را باور کردند و تمام تلاش و جهادشان را کردند و در میدان حاضر شدند و خدا نصرت خود را به آنها عرضه کرد و آنها پیروز شدند.

وی با بیان اینکه ما در عرصه‌های مختلفی می‌توانیم حضور داشته باشیم، گفت: یکی از این عرصه‌های حضور، حضور اجتماعی و سیاسی است، ما در میدان‌ راه‌های حضور اجتماعی‌ اگر درنگ کرده و سنگر را خالی بکنیم، پیروزی برای دشمن رخ خواهد داد.

 خطیب نماز جمعه ابهر گفت: حضور در این عرصه‌ها بسیار مهم است، همان‌طور که رزمنده‌ها و شهدا رفتند و سنگرها را خالی نکردند، ما هم باید سنگرها را خالی نکنیم، این سنگر و محل جنگ ماست این انگشت‌هایی که شما به جوهر می‌زنید، امضا می کنید، این سند افتخار شماست و در آن سنگری که خدا خواسته بود حضور پیدا کردید.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات و در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور پیدا می‌کنیم تا دشمن بداند که ما با او همراه نیستیم، انقلاب اسلامی مثل خورشید می‌درخشد و در حوزه‌های مختلف خدمات ارزنده دارد که متأسفانه گفته و تبیین نمی‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر