logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۵۳۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان:

اختتامیه چهارمین پویش مردمی کودکان سایبری در زنجان برگزار شد

اختتامیه-چهارمین-پویش-مردمی-کودکان-سایبری-در-زنجان-برگزار-شد
رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه طرح‌های مختلفی توسط پلیس فتا در استان برای آشنایی و استفاده درست کودکان از فضای مجازی صورت گرفته است گفت: اختتامیه چهارمین پویش مردمی کودکان سایبری در زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سید احمد موسوی در روز چهارشنبه 18 بهمن ماه در مراسم اختتامیه چهارمین پویش مردمی کودکان سایبری که در فرهنگسرای امام برگزار شد با بیان اینکه با اجرای طرح کودکان سایبری در فضای مجازی کشور نتایج مختلفی به دست آمده است گفت: از جمله این نتایج ارتقا سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و راهکارهای اثر بخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا به منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی میسر شده است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: با گسترش بیماری کرونا مدیریت  کلاس‌های درس در فضای مجازی بیشتر شد این امر باعث شد کودکان در این فضای بی‌حد و مرز و بدون کنترل رها شوند.     

رئیس پلیس فتا استان زنجان عنوان کرد: ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در کشور در دیگر اقدامات پلیس فتا است.  

موسوی ابراز کرد: در این راستا پلیس فتا اقداماتی مانند افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری را مد نظر و در برنامه قرار داده است. 

وی افزود: نام‌گذاری ایام پویش در اجرای طرح که پویش مردمی کودکان سایبری از تاریخ 18 الی 24 آذرماه به مدت یک هفته و هر روز را با نامگذاری مخصوص در دستور کار قرار داده بود.  

رئیس پلیس فتا استان زنجان تاکید کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش سطح آگاهی افراد در جامعه برگزاری جلسه با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری استان زنجان به منظور مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و پویش کودکان سایبری است. 

موسوی تصریح کرد: داشتن سواد رسانه در کنترل بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری در کودکان و نوجوانان تاثیر گذار است و فضای مجازی یک محیط غبارآلود برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند و استفاده درست از  این محیط برای کودکان توسط والدین و مدارس باید آموزش داده شود تا آسیب‌پذیری از فضای مجازی قابل کنترل باشد. 

وی گفت: هدف از برنامه‌ریزی نسبت به  پویش کودکان سایبری ایجاد حساسیت در والدین و معلمان نسبت به فضای مجازی در جامعه می‌باشد که این امر نیازمند اطلاع‌رسانی و بالابردن سطح آگاهی در اجتماع است.   

رئیس پلیس فتا استان زنجان عنوان کرد: آگاهی والدین نسبت به فضای مجازی در دنیای امروز برای افزایش سطح آگاهی والدین نسبت به استفاده فرزندان از فضای مجازی است. 

موسوی ابراز کرد: والدین امروز باید نسبت به استفاده از ابزار فضای مجازی توسط فرزندان خود آگاه باشند و اطلاع کافی از فرزندشان که چه نرم افزارهایی روی گوشی خود نصب کردند و از چه ابزارهایی استفاده می کنند و در دنیای اینترنت به دنبال چه هستند باشند و یک بعد مهم استفاده از این فضا توسط برخی از نرم افزار های کنترل والدین قابل دسترسی است. 

موسوی اضافه کرد: افراد جامعه مد نظر داشته باشند که به منظور پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی افراد بزهکار، شهروندان در نگهداری مدارک هویتی نهایت دقت را به‌عمل آورند و از ارسال تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی و یا سپردن مدارک به افراد غیر خودداری نمایند.   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر