logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۵۳۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وقتی که اقدام جهادی نباشد؛

نابسامانی جمعه بازار خرمدره و سرگردانی دست‌فروشان

نابسامانی-جمعه-بازار-خرمدره-و-سرگردانی-دست‌فروشان
جمعه بازار خرمدره در شرایط نابسامانی قرار دارد و این وضعیت منجر به سرگردانی دستفرشان و گلایه مردم از بی‌توجهی مسئولان شهری شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نبض سحر، جمعه بازارها به دلیل عرضه اکثر کالاهای مورد نیاز مردم به قیمت پایین همواره از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار بوده و یک پویایی و نشاط خاصی بر اهالی آن شهر  ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید

اغلب مراجعه کنندگان به این بازارها از دهک‌های پایین درآمدی جامعه هستند که برای تامین مایحتاج خود از قبیل پوشاک، مواد غذایی، خواربار، میوه و خشکبار به این مراکز مراجعه می‌کنند.

در اکثر شهرها مدیران شهری با توجه به اهمیت این بازارها آنها را در مکان‌های قابل دسترس و سهل الوصول جانمایی می‌کنند تا شهروندان با کمترین هزینه و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

همچنین جمعه بازار را در مکانی جانمایی می‌کنند که شهروندان از نظر دسترسی به امکانات بهداشتی و رفاهی از قبیل سرویس‌های بهداشتی به رنج و سختی نیفتند که در سال‌های گذشته این امر تحقق نیافته و مردم خرمدره دچار مشکل شدند.

هدف از تشکیل بازار هفتگی در روز جمعه کمک به بهبود معیشت شهروندان و دسترسی سریع به مایحتاج بوده که در سال‌های گذشته این محل در شهرستان در چندین نقطه شهر ایجاد و جابجا شده است که در آخرین محل آن در ورزشگاه کارگران بود که شخص فرماندار پیگیر این جانمایی بود، اما بعد از گذشت مدتی این محل نیز تعطیل شد و دستفروشان باز هم سرگردان شدند.

جمعه بازار یکی از نیازهای مهم شهر خرمدره است، و سوالی که مطرح می‌شود این است که ساماندهی یک جمعه بازار در خرمدره چقدر سخت است که نمی‌توانند این بازار را راه‌اندازی کنند.

در حال حاضر هم چندین ماه است که در این شهر جمعه بازاری نیست، جمعه بازار شهرستان خرمدره از پر رونق‌ترین جمعه بازار استان بوده که لازم است در آستانه سال نو محلی برای آن تعبیه شود تا دستفروشان و مردم در آخر سال بتوانند مایتحاج خود را تامین کنند.

برای شنیدن درد و دل دستفروشان به آنان که در سطح شهر بساط کاسبی کرده بودند و از نابسامانی و بی‌توجهی مسئولان شهری خرمدره گلایه داشتند، مراجعه کردیم.

امید است مسئولان شهری با شنیدن گلایه مردم از این وضعیت نابسامان جمعه بازار نسبت به حل این مشکل اقدام جهادی کرده و گام‌های ماندگاری برای رفع مشکل چندین ساله مردم خرمدره بردارند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر