logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۵۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد

اشتغالزایی 200 نفری مرکز شتاب دهنده فرهنگی زنجان/زنجان به قطب فرهنگی دیجیتال تبدیل می شود

اشتغالزایی-200-نفری-مرکز-شتاب-دهنده-فرهنگی-زنجان-زنجان-به-قطب-فرهنگی-دیجیتال-تبدیل-می-شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:نخستین مرکز شتاب دهنده فرهنگی استان زنجان زمینه اشتغالزایی 200 نفر را فراهم کرده است.

به گزارش موج رسا; ناصر مقدم، در آیین گشایش نخستین مرکز شتابدهی فرهنگی دیجیتال کشور با بیان اینکه نخستین مرکز شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان افتتاح شد،اظهار داشت: این مرکز می تواند برای 200 نفر اشتغالزایی کنند.

وی با بیان اینکه رسانه های دیجیتال و فضای مجازی موثرترین نقش را در تغییر روند فرهنگ جامعه دارد، ادامه داد: این فضا  بخصوص در بخش خانواده ها موثر است.

این مسئول با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تولید محتوا گام های اساسی برداشته است،خاطرنشان کرد: زمانی تولید محتوا موثر است که زمینه را برای گسترش این برنامه ها داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: اگر این روند با سرعتی که دارد تداوم پیدا کند، زنجان به قطب فرهنگی دیجیتال تبدیل می شود.

مقدم با بیان اینکه زنجان یکی از مراکز مهم دانشگاهی کشور است،یادآور شد: در سفر ریاست جمهور به زنجان قرار شده است استان به عنوان مرکز آی تی کشور معرفی شود.

مسئول مجتمع فرهنگی دیجیتال سهروردی نیز در این مراسم گفت: این مرکز به عنوان نخستین مرکز شتاب دهنده فرهنگی زمینه عملیاتی کردن شتاب دهی در حوزه رونق و توسعه استان را دارد.

وی با بیان اینکه 50 نفر با مجتمع سهرودی همکاری می کند، گفت: از زمان راه اندازی این مجتمع با مشکلاتی مواجه بودیم که با حمایت وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نرم افزارهای آوا و نوا که محصول این مجتمع است، رونمایی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار آلبوم در دسترس است و نسخه جدید آن در آینده ای نزدیک به بازار وارد می شود، تصریح کرد: اپلی کیشن ایران گشت با 28 هزار صفحه، 60 هزار قطعه عکس و 2 هزار ویدئو از دیگر تولیدات این مجتمع فرهنگی دیجیتال است.

نجفی با بیان اینکه 22 نفر از فارغ التحصیلان رشته نرم افزار به عنوان منتور جذب شده است، گفت: نیروهایی هم برای طی دوره آزمایشی جذب شدند.

مسوول مجتمع فرهنگی دیجیتال سهروردی با بیان اینکه فضای تازه ای پیش روی کسب و کار در حوزه فرهنگ قرار گرفته است، ادامه داد: فرهنگ هم در رونق اقتصادی کشور موثر است.

وی با بیان اینکه شتاب دهنده فرهنگی زمینه اشتغالزایی فارغ التحصیلان را فراهم می کند، ادامه داد: کسب و کارهایی که از طریق استارت آپ ها ایجاد می شود در دنیای امروز از رونق خوبی برخوردار است.

در ادامه مدیرعامل شرکت دانش بنیان ابرزندگی افزود: موسیقی دیجیتال؛ گردشگری دیجیتال، هنر و انتشارات دیجتال بیانگر زندگی دیجیتال است.

وی با بیان اینکه بازاریابی ذات زندگی شده است، افزود: ظرفیت های بالای فرهنگی کشور و تلفیق آن با دیجیتال می تواند زمینه اشتغالزایی را فراهم سازد.

این مقام مسوول بر ضرورت هم افزایی برای کارآفرینی تاکید کرد و گفت: ظرفیت بالایی در کشور مغفول مانده است که از آن جمله می توان به صنایع دستی استان زنجان اشاره کرد.

اسدی به ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی در کشور اشاره کرد و گفت: تجارت بین المللی در حوزه استارات آپ ها و ظرفیت جوانان در خلق ثروت بیانگر ضرورت بهره مندی از شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال است.

وی گفت: پیاده سازی زیست بوم کارآفرینی، توسعه فرهنگی منطقه، ارزآوری از طریق صادرات محصولات فرهنگی دیجیتال، افزایش دسترسی به خدمات فرهنگی بویژه خدمات فرهنگی بومی، جذب حامیان و سرمایه گذاران از اهداف این شتاب دهنده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر