logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۵۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز فناوری اطلاعات کشور:

46 درصد جرائم در تلگرام رخ می دهد/افتتاح نخستین شتاب دهنده فرهنگی در زنجان

-46-درصد-جرائم-در-تلگرام-رخ-می-دهد-افتتاح-نخستین-شتاب-دهنده-فرهنگی-در-زنجان

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال کشور گفت:46 درصد جرائم از سوی افراد در فضای مجازی و تلگرام انجام می شود.

به گزارش موج رسا; مرتضی موسویان، در آیین گشایش نخستین مرکز شتابدهی فرهنگی دیجیتال در زنجان اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری توسعه بخش دانش بنیان است که در این زمینه دولت اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه آی سی تی پایه اصلی توسعه کشور از سوی دولت است،تصریح کرد:تا سه سال آینده حجم بازار در این زمینه به 5 هزار میلیارد یورو می رسد.

این مسئول برضرورت کاهش هزینه ها با مکانیزه شدن تاکید کرد و افزود: سهم اشتغال کشور در بخش صنعت 34.5 درصد، کشاورزی 17.5 درصد و بخش خدمات 48 درصد است.

 موسویان ادامه داد: در دنیای امروز کسب و کارهای فضای مجازی رونق بسیاری پیدا کرده است و باید در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شتاب دهنده ها به یک حرکت بسیار تاثیرگذار تبدیل شده اند،ادامه داد:بزرگترین شتاب دهنده در آمریکا در سال 2005 و در انگلیس در سال 2007 ایجاد شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایران هم توسعه به شتاب دهنده در سال 93 آغاز شده است،بیان داشت: در حال حاضر شاهد حضور پرشور استارت آپ های فعال ایران در نمایشگاه های ملی و بین المللی هستیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال کشور با بیان اینکه به منظور ایجاد فضای مفید در عرصه دیجیتال طرح کد شامل اثر فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است،خاطرنشان کرد: در این زمینه مالکیت مادی و معنوی یک اثر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به افراد اختصاص پیدا می کند.

وی با بیان اینکه هر فردی می تواند از مزایای داشتن یک موسسه فرهنگی دیجیتال بهره مند شود، گفت: معافیت از مالیات، کمک آموزش رایگان و عضویت رایگان در شبکه فرهنگ از مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه 46 درصد از جرائم در تلگرام و 22 درصد جرایک در اینستاگرام انجام می شود، گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات در فضای مجازی طرح شامد راه اندازی شده است.

این مسئول گفت: افراد می توانند تنها آثار و کالاهایی که دارای کد شامد هستند را خریداری کنند تا از طریق این کد کالاهای معیوب خود را که از طریق فضای مجازی خریداری کرده اند را پیگیری کنند.

موسویان با اشاره به راه اندازی شبکه ملی فرهنگ،ادامه داد: شبکه فرهنگ دارای 421 مرکز در کل کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار اشتغال در شبکه فرهنگ ایجاد شده است، گفت: هدف گذاری انجام شده رسیدن به اشتغال 3 هزار نفر در این شبکه ملی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر