logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۵۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون عمرانی استاندار زنجان:

کل اعتبارات عمرانی تخصیص یافته زنجان در 4 سال کمتر از 400 میلیارد تومان بود/ 90 درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری می‌شود

کل-اعتبارات-عمرانی-تخصیص-یافته-زنجان-در-4-سال-کمتر-از-400-میلیارد-تومان-بود-90-درصد-اعتبارات-صرف-هزینه‌های-جاری-می‌شود

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: مجموع اعتبارات عمرانی تخصیص یافته استان زنجان در این 4 سال کمتر از 400 میلیارد تومان بود.

به گزارش موج رسا; جواد رحمتی امروز در جشنواره شهید رجایی شهرستان زنجان با بیان اینکه انتخاب دستگاه خاص یا فرد خاص به عنوان نمونه یک تشریفات است تا یک واقعیت اظهار کرد: همه کارمندان زحمت لازم را می‌کشند اما به صورت نمادین افرادی که به نسبت شاخصه‌های خاصی دارند در این جشنواره انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گاهی در صحت برخی آمار از جمله ساعت کار مفید مشکل داریم، عنوان کرد: گرچه در ساعت مطالعه در کشور یک نقص اساسی داریم و شاید به آمارها نزدیک باشد اما در حوزه کار معمولا یک حجم کاری را از سیستم اداری انتظار داریم و بر اساس همان سازمان و تشکیلات تعریف شده کار را به مردم تحویل می‌دهیم.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه باید اذعان کنیم سیستم سازمانی ما از لحاظ ارتقا نیروی انسانی مناسب نیست، گفت: یعنی کارشناس در سیستم اداری خودش انتظار ندارد براساس شاخصه‌های خود در سیستم رشد کند و گاهی حتی ممکن است یک فرماندار خارج از سیستم فرمانداری در راس قرار گیرد.

وی گفت: در سال 92 نزدیک به 80 درصد مدیران استانداری از دستگاه‌های دیگر مامور شده بودند که برخی از این افراد تخصص و سابقه لازم در این پستها را نداشتند و گلایه‌مندی که از سیستم به خاطر کار نکردن می‌شود از این بابت است.

رحمتی تصریح کرد: اگر یک کارمند در بدو استخدام بر اساس آن پستهای تعریف شده به کارگیری شود و مراحل را طی کند روزی که در راس آن سیستم قرار گرفت می‌توان انتظار داشت که سیستم کارآمد و به نحو احسن کار کند.

وی با بیان اینکه دلایل موفق بودن دنیا وجود یک سیستم است، ابراز کرد: اگر قرار است در دولتی این سیستم جابه جا شود، جابه‌جایی در مقامات ارشد و پستهای بالا است نه اینکه تا آبدارچی یک اداره تغییر پیدا کند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تغییرات زیاد بی‌انگیزگی را در سیستم ایجاد می‌کند، اظهار کرد: اگر کارشناس اداری بداند که روزی در جایگاه مقام مافوق خود خواهد نشست تلاش خود برای بهتر شدن و بهتر ارائه دادن خدمات انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه در طول سالیان سال گذشته این موارد رعایت نشده است، گفت: از این نظر وقتی انتقادی نیز به سیستم می‌شود باید حواسمان باشد که امثال ما نیز به این روش را دامن زدیم.

رحمتی بیان کرد: اخیرا نیز در بحث سن مدیران تصمیماتی گرفته شد یعنی افراد بالای 55 سال در پستهای مدیرتی میانی و پایین استفاده نشود اما خدا می‌داند که چقدر این تصمیم عملی شود.

وی با بیان اینکه با حذف تبعیض از سیستم اداری کارایی به دست خواهد آمد، گفت: وقتی مدیری وارد سیستمی می‌شود چند نفری دور آن مدیر را می‌گیرند و آن مدیر نیز اضافه کاری خود را با این افراد پرمی‌کند و بیشترین توجه را به این افراد دارد و کسی هم اگر به آن مدیر اخم کند سعی می‌شود با آن شخص برخورد شود و بعد به دنبال جذب کارمند یا کارشناس از سیستم‌های دیگر می‌رویم.

معاون استاندار زنجان با اشاره به بدنه بزرگ دولت عنوان کرد: متاسفانه دولت نسبت به آن مسئولیت‌هایی که انتظار می‌رود بسیار چاق شده است و حجم کارهایی که ما در دولت انجام می‌دهیم اگر در دست بخش خصوصی بود به مراتب با نیروی کمتر در عین حال بهتر از این انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه در شهرداری زنجان بر اساس چارت 800 یا 900 نفر نیرو می‌خواهیم اما 2000 نیرو وجود دارد، خاطرنشان کرد: مشخص است که این نیروها به چه شکل اضافه و به سیستم وارد شدند.

رحمتی عنوان کرد: اکنون در شهرداری زنجان اگر یک مدیریتی جابه‌جا شود 20 مدیر بیکار می‌شوند که در سیستم می‌چرخند و گاهی حقوق و پاداش هم دریافت می‌کنند که باید گفت که ایراد سیستمی بالایی داریم و به هرحال مسئولان چه موقع این موضوع را در حوزه کاری خود حل خواهند کرد؟ جای سوال دارد.

وی با بیان اینکه مدیران علاقه‌ای به درگیر شدن با این موضوع را ندارند، افزود: اگر یک شهرداری در میدانی چمن و یا گلی بکارد بیشتر به چشم می‌آید تا به اینکه به ساختار اداری دست بزند باید گفت با این وضعیت 90 درصد تخصیص‌ها صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته مجموع تخصیص اعتبارات عمرانی استان کمتر از 400 میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: این در صورتی است که بنده قبل از اینکه زنجان بیایم در شهرداری تهران حدود 8 هزار میلیارد تومان در این حوزه عملکرد داشتیم که باید گفت وضعیت شهرداری بسیار مناسبت‌تر است گرچه شهرداری تهران نیز نزدیک به 60 هزار نفر پرسنل دارد که نصف آن اضافه بر چارت سازمانی است.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر