logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۵۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان سلطانیه:

پیچیده‌ترین حوادث بین‌المللی بدون مشارکت ایران حل نمی‌شود

پیچیده‌ترین-حوادث-بین‌المللی-بدون-مشارکت-ایران-حل-نمی‌شود-
امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه انقلاب‌اسلامی عزت آفرین بود، گفت: امروز پیچیده‌ترین حوادث بین‌المللی بدون مشارکت ایران حل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته سلطانیه با گرامیداشت ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) و با بیان اینکه روز بعثت پیامبر از شریفترین روزهاست و پیامبر مبعوث شد تا مکارم اخلاقی را به کمال برساند، به تقارن بعثت و دهه فجر اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد و امام با قیام و انقلاب خود مسیر بعثت را دوباره احیا کرد. 

بیشتر بخوانید

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه یکی از شباهت‌های بعثت پیامبر و انقلاب اسلامی اتحاد شرق و غرب بر علیه بعثت و انقلاب است، گفت: همانطور که امپراطوری روم و ایران با پاره کردن نامه پیامبر، در مقابل پیامبر قرار گرفتند، بعد از پیروزی انقلاب هم شرق و غرب در برابر انقلاب اسلامی ایستادند. 

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت آفرین بود و حاکم اگر مقتدر باشد، مردم هم مقتدر می‌شوند، اما در دوران پهلوی حتی شاه وقتی می‌خواست نخست وزیر خود را تغییر دهد به انگلیس زنگ می‌زد جواب نمی‌دهند، می‌رود به انگلیس تا از آنها اجازه بگیرد و یا هواپیماهای ایران را بدون اجازه شاه امریکا می‌برد، گفت: اما امروز پیچیده‌ترین حوادث بین‌المللی بدون مشارکت ایران حل نمی‌شود. 

خطیب جمعه سلطانیه بیان کرد: انقلاب اسلامی اقتدار‌آفرین هم بوده و این درحالی است که در اوایل انقلاب رژیم بعث عراق جرأت کرد به ایران حمله کند چون ضعیف بودیم اما چرا دیگر نمی‌توانند چون قوی و مقتدر هستیم.

وی ادامه داد: از ۱۵ مهرماه یعنی آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون آمریکا حدود ۱۷۰ بار مورد حمله قرار گرفته که تماماً در عراق و سوریه بوده، ولی این بار پایگاه آمریکایی برج ۲۲ در اردن مورد حمله قرار گرفت و آمریکایی با فشار رژیم صهیونیستی جلسه تشکیل می‌دهد تا ایران را متهم به حمله به نیروهای آمریکایی کند اما بعد از جلسه می‌گویند ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و این یعنی اقتدار، همانطور که تحیّر و عصبانیت دشمنان از پرتاب ماهواره با ماهواره بر ایرانی دلیل دیگر بر اقتدار ایران اسلامی است. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب گفت: انقلاب اسلامی معنویت‌آور هم بوده، به مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و با بیان اینکه بنابر آمار در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر در اعتکاف شرکت کردند اما امسال نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از ۷ هزار مسجد معتکف شدند و این آمار از افزایش ۳۵ درصدی معتکفان حکایت می‌کند که حدود ۸۰ درصد جوانان و نوجوانان و ۵۰ درصدشان دانش‌آموز دهه هشتادی بوده‌اند.

وی گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم‌های مذهبی و معنوی نشان می‌دهد بر خلاف تبلیغات دشمنان، جوانان و نوجوانان مقید به مسائل دینی و مذهبی هستند. 

امام جمعه سلطانیه به صحنه آوردن مردم و حق رأی به مردم را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه انتخابات ۱۱ اسفند روز تجدید رأی و نظر مردم است و در اهمیت مشارکت مردم همین بس که دشمن می گوید رأی ندهید و این همان دشمن است که در ماه محرم هم می‌گفت به مساجد و دستجات نروید، گفت: حتی اگر به مشکلات فرهنگی و اقتصادی و معیشتی و گرانی گلایه داریم و گلایه‌مان هم حق است، بهترین راه بیان گلایه‌ها صندوق رأی است. 

وی با اشاره به مصوبه مجلس عراق در ۱۵ دی سال ۹۸ یعنی دو روز بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مبنی بر خروج آمریکا از عراق که ضربه‌ای بی‌سابقه به آمریکا بود ولی آمریکا به بهانه‌های مختلف به ادامه حضور خود اصرار داشت، ادامه داد: اکنون آمریکا درخواست دولت عراق برای تشکیل کمیته‌ای در این باره را قبول کرده و این نتیجه ضربات مقاومت به آمریکاست و نشان می دهد که آمریکا فقط زبان زور می فهمد. 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب فسفری در غزه و با بیان اینکه این ماده اگر روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن وی حتی استخوان را هم می‌سوزاند بطوری که وزارت کشاورزی غزه به کشاورزان و دامداران توصیه کرده تا از کشت محصولات کشاورزی یا چرای حیوانات در زمین‌هایی آلوده اجتناب کنند، افزود: هدف اصلی رژیم صهیونیستی نسل‌کشی و کوچ اجباری است که راه آن آلوده کردن مزارع کشاورزی است.

حجت‌الاسلام حسینی نسب با شکرگزاری به درگاه الهی بخاطر نزول برکات آسمانی گفت: برای شکرگزاری به درگاه خداوند و تداوم نزول بارشها نماز شکر بجا آورید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر