logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۵۲۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه دندی در گفتگو با موج‌رسا:

انقلاب اسلامی ایران، نماد روشن پیروزی حق بر باطل است

انقلاب-اسلامی-ایران،-نماد-روشن-پیروزی-حق-بر-باطل-است
امام جمعه دندی با بیان اینکه انقلابی که توسط امام خمینی (ره) منشا گرفت، پدیده‌ی بی بدیل قرن‌های اخیر و منشا تحولات تاریخ‌ساز اکنون و آینده است گفت: انقلاب اسلامی ایران، نماد روشن پیروزی حق بر باطل است.

حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه چهل و پنج سال گذشته است و ایران مقتدر و قوی‌تر شده‌ است، دشمن ضعیف‌تر و ایران ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ قطعا بسی قوی‌تر از ایران ۲۲ بهمن ۵۷ است گفت: مشکل اصلی دشمنان و شیاطین این است که دستگاه محاسباتی‌شان فقط با حساب و کتاب‌های دنیوی،مسائل مرتبط با  کشور مقتدر متکی بر خداوند را  تحلیل می‌کند. اینان راه به جایی نخواهند برد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران، نماد روشن پیروزی حق بر باطل است. یک مقابله نفس‌‏گیر و تاریخ‌‏ساز در یک قطعه‏ی زمانی بسیار حساس که می‌‏توان آن را مهم‏ترین آوردگاه مبارزه حق و باطل در قرون اخیر دانست.

امام جمعه دندی عنوان کرد: اتفاقی بی‏ نظیر و شگفت ‏آور که در عین ناباوری به وقوع پیوست و تغییرناپذیری سنت الهی در نصرت حق و شکست باطل را اثبات کرد و سرمنشا حرکت و جریان بزرگ در تاریخ زندگی انسان‏‌ها شد.

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران، پدیده‌ی بی بدیل قرن‌های اخیر و منشا تحولات تاریخ‌ساز اکنون و آینده است. به راستی، پس از چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز انقلاب ادامه دارد و حرکت آن پویا و جلو رونده است.

وی تاکید کرد: تمام نیروها به کمک شاه آمدند و حتی ژنرال کارکشته پهلوی "هایزر" را به ایران فرستاد تا به کمک سران ارتش و با اعتماد به همین ارتش! در ایران کودتا کند و با راه انداختن حمام خون، انقلاب اسلامی را متوقف کند. اما زمانه‌ی تحقق وعده‌ی خدا بر پیروزی حق بر باطل رسیده بود. وعده‌ی خدا هم تخلف‌ناپذیر است.

امام جمعه دندی عنوان کرد: حکایت همان حکایت است ایمان به محاسبات الهی در سال ۱۴۰۱ دشمن از یک فتنه‌ای تمام عیار برعلیه  کشور حمایت کردند ولی به لطف حق باز هم شکست خوردند .

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر تصریح کرد: صحنه همان صحنه است و یک سو دشمن و طراحی‌های پیچیده و ترکیبی او که با تمام توان در میدان حاضر است و در سوی دیگر ایران انقلابی و اقتدار نرم و قدرت الهی‌ که در همین صحنه امام حاضر و یاران او و اکثریت مردم همراه او، در شرایط دشوار امروز، دل به وعده‌ی الهی داده و سخت به نصرت خدا امیدوار است و در دیگر سو کسانی که علی‌رغم تجلی وعده‌های الهی و نشانه‌های افول آمریکا، به پیروزی امید ندارند.

وی ابراز کرد: مبنای حق و حق‏ طلبی و مطابق با سنت‌‏های الهی شکل گرفت و ادامه یافت و مبنای آن اعتقاد و اعتماد به خدا و معارف ناب اسلامی دو مصداق "قیام الله" بود.

 امام جمعه دندی ابراز کرد: رهبری انقلاب حق‏مدار بود و در پی تحقق حق و عدل بود، از این رو انقلابیون وفادار و سپس مردم ایران نیز بر همین مبنا به میدان آمدند. میدان نهضت و انقلاب نیز مکتب اهل‏بیت علیهم السلام بود که محور حق هستند

حجت الاسلام حکیمی‌فر تاکید کرد: امروز در چهل و پنجمین سال تحقق وعده‏ی حق در رفتن باطل و تحقق حاکمیت حق در این قطعه نورانی ازخاک، شکر نعمت این موهبت بی‏نظیر الهی در دو نکته اصلی و عمده است که مقاومت و ایستادگی بر سر تحقق این آیه پروردگارا به خاطر نعمت قدرتی که به من داده‏‌ای، هرگز پشتیبان مجرمان نخواهم بود.

 وی عنوان کرد: مهمترین راه شکر نعمت اقتدار و حاکمیت انقلاب اسلامی در ایران این است که مردم و مسئولان هرگز پشتیبان مجرمان نباشند. در عرصه داخل تلاش برای زدودن فاصله‏‌ها، تشدید محدودیت برای مجرمان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و در عرصه بین‏ المللی نیز حمایت از مظلومان عالم و مبارزه با مجرمین جهانی که مصداق اتم آن آمریکا و صهیونیسم جهانی هستند.

امام جمعه دندی گفت: اگر مرجعی از دنیا برود بقا بر تقلید میت جایز است، چون فتاوای مرجع اکثرا در کلیات است و در مسائل مستحدثه به مجتهد اعلم زنده رجوع می‌‏شود. ضمن این که رجوع مقلد به مجتهد رجوع در فتوا و در مواردی حکم است.

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر ابراز کرد: در واقع مرجع تقلید "ولیّ فتوا" است. لکن در رهبری و ولایت امر، رجوع فقط به فتوا نیست، چون ولی فقیه، "ولی امر" است و تفاوت است بین "ولی فتوا "و "ولی امر" از این جهت است که ولایت امر، ویژگی‏‌هایی بسیار بیشتر و مهمتر از اجتهاد را می‌‏طلبد.

وی گفت: اقتدا به رهبر بسیار مهمتر است از تقلید از مرجع است، زیرا در جریان حرکت جامعه و نظام حوادث واقعیت‌ه‏ای به وقوع می‏‌پیوندد که مصداق "امرالله" است و تشخیص آن بسی مهمتر از یک حکم در یک مساله شرعی است.

امام جمعه دندی افزود: گاهی در جامعه شهد گوارای فتح است و زمانی زهر ناگوار قطعنامه زمانی شیرینی پیروزی سیاسی و نظامی است و گاهی شرنگ فتنه و بحران اینجاست که تبعیت از ولایت فقیه بسی مهمتر از تقلید مرجع است.

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر