logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۵۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وقتی اقوام ایرانی گردهم می آیند؛

نگاهی به رویداد فرهنگی با طعم غذا در زنجان/ استقبال زنجانی ها از دوازدهمین جشنواره آش ایرانی

نگاهی-به-رویداد-فرهنگی-با-طعم-غذا-در-زنجان-استقبال-زنجانی-ها-از-دوازدهمین-جشنواره-آش-ایرانی

دوازدهمین جشنواره آش ایرانی در زنجان آغاز به کار کرده است که این رویداد فرهنگی آثار مثبتی را در بخش گردشگری استان زنجان دارد.

به گزارش موج رسا; زنجان میزبانی مهربان بوده و شهری فرهنگی و مذهبی با مشارکت های اجتماعی بالا است، زنجان از هر فرصتی برای تشکیل اجتماعات بزرگ، شادی‌آفرین و تاثیرگزار استفاده می‌کند.

 طی  دوازدهمین جشنواره آش نیز زنجان  میزبان چندین هزار نفر سایر استان‌ها است و مهمانان می‌توانند از هنرهای سنتی بازدید کنند. 

در واقع جشنواره آش یکی از شاخص‌های مهم صنایع‌ فرهنگی استان زنجان محسوب می شود و  این جشنواره موجب شده تا اقوام متعدد اصیل ایرانی گردهم آیند.  

اقوام با حضور در جشنواره ملی آش ایرانی رسوم و فرهنگ، قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و سنت‌های استان خود را به نمایش گذاشته اند. 

همچنین جشنواره ملی آش ایرانی قدیمی‌ترین جشنواره در حوزه غذای کشور به‌شمار می‌رود و هر ساله از رشد خوبی برخوردار است. 

 جشنواره ملی آش ایرانی در سال گذشته روزانه 120 هزار نفر بازدید کننده داشت و امسال مقرر است که هر روز یک قطار گردشگری با ظرفیت 320 نفر، از تهران به مقصد زنجان حرکت کرده و علاقه‌مندان را برای بازدید از جشنواره به زنجان بیاورد. 

امسال 127 غرفه صنایع‌دستی از 32 استان و 50 غرفه آشپزی از 26 استان راه‌اندازی شده و مقرر است که روزانه برای 45 هزار نفر آش پخته شود. 

گفتنی است،جشنواره ملي آش ايراني از سال 1384 به عنوان يكي از رويدادهاي مهم فرهنگي در سطح كشور براي ترويج فرهنگ غذايي صحيح و با شعار«غذاي ايراني خوراك جهاني» در سطح ملي در شهر زنجان برگزار مي شود.

 اين جشنواره تاكنون در 11 دوره برگزار شده و يكي از جشنواره هاي ثابت فرهنگي در سطح كشور است كه مورد استقبال گردشگران مسافران و شركت كنندگان از استا نهاي مختلف قرار مي گيرد.

 دوازدهمين جشنواره ملي آش ايراني از هشتم شهريور ماه سال جاری در زنجان آغاز به کار کرده است و مراسم اختتامیه فردا برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا از ورود روزانه یک قطار گردشگری به ظرفیت 320 نفر از تهران به مقصد دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در این استان خبر داد.

یحیی رحمتی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره ملی آش ایرانی با همکاری جامعه تورگردانان ایران و زنجان و راه آهن شمالغرب کشور، روزانه یک قطار گردشگری به ظرفیت 320 نفر از تهران به مقصد دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان حرکت می کند.

وی با بیان اینکه تخفیف های ویژه ای از جمله در تهیه بلیت سفر، حمل و نقل داخل شهر برای گردشگران در نظر گرفته شده است،ادامه داد:جشنواره ملی آش ایرانی فرصتی برای رونق گردشگری و احیای مواریث معنوی محسوب می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شکل گیری اقتصاد گردشگری در زنجان در گرو فراهم کردن بهانه های توقف گردشگران است،ادامه داد: زنجان به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه گروه های آشپزی از 26 استان کشور، اقدام به پخت آش های محلی خود در این جشنواره کرده اند،افزود: 125 غرفه صنایع دستی با حضور همه استان های کشور دایر شده است.

رحمتی بیان داشت: همچنین نمایشگاه سنگ های قیمتی و زیور آلات نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر