logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۵۱۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه دندی در گفتگو با موج رسا:

حضرت زینب(ع) در عفت و پاکدامنی بهترین الگو برای بانوان هستند

حضرت-زینب(ع)-در-عفت-و-پاکدامنی-بهترین-الگو-برای-بانوان-هستند
امام جمعه شهرستان دندی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در کربلا پرچمدار جهاد تبیین بودند، گفت: ایشان بهترین الگو در حیا، پاسدار عفت و پاکدامنی در جامعه است.

حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حضرت زینب(س) به عنوان شیر زن کربلا و خطیب قهرمان پیام رسان خون شهیدان، در پیشانی اسلام تابید» و جهاد و دفاع او از اسلام و دیانت به ابدیت پیوست گفت: حضرت زینب(س)، بانوی حیا و عفت، مرزبان پاکی و پاکدامنی، دختر علی (ع) و زهرا (ع) در روز پنجم جمادی الاولی، سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره، خواستگاه حیا و پاکی، دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از منظر اسلام، یکی از مهم ترین وظایف بانوان، پاسداری در حفظ حریم حجاب و عفت است. در قرآن مجید در چند آیه به ضرورت حجاب برای زنان تصریح و در چهارده آیه درباره عفّت و پاکدامنی هشدار داده شده است. در احادیث نیز هشدارهای فراوانی در این زمینه آمده است.

امام جمعه شهرستان دندی عنوان کرد: عقیله بنی هاشم، در حجاب و عفت، مانند مادرش فاطمه زهرا(س) بود و به این مهم بسیار اهمیت می‌داد. تا پیش از عاشورا و جریان اسارت، مردی نا محرم زینب را ندیده بود، چنان که در تاریخ آمده است: «هنگامی که زینب(س) می‌خواست به مسجد النبی کنار قبر رسول خدا (ص) برود علی (ع) دستور می‌داد شب برود و به حسن و حسین(ع) می‌فرمودند؛ همراه خواهرشان باشند. حسن(ع) جلوتر و حسین(ع) پشت سر، زینب در وسط حرکت می‌کرد، آن‌ها از سوی مولای متقیان مأمور بودند که حتّی چراغ روی مرقد منوّر پیامبر اکرم (ص) را خاموش کنند تا چشم نا محرم به قامت زینب(س) نیافتد.

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر عنوان کرد: یحیی مازنی می‌گوید: «من در مدینه، مدت زیادی همسایه علی (ع) بودم، سوگند به خداوند، در این مدت، هرگز زینب(س) را ندیدم و صدایش را نشنیدم.» 

وی گفت: حجاب و عفاف حضرت زینب(س) به گونه‌ای بوده است که علامه مامقانی در این باره می‌گوید: «زینب در حجاب و عفاف یگانه روزگار بوده است؛ کسی از مردان، در زمان پدر او و برادرانش تا روز عاشورا، او را ندیده بود.»

امام جمعه شهرستان دندی تصریح کرد: عبادت از رفیع ترین مقام آدمی است. ائمه(ع) هر کدام مرتبه اعلای این مقام را دارا بودند و با خدای خویش انس و الفت ویژه داشتند. دخت والا گهر علی، نهایت عبادت و تعظیم را در برابر پروردگار داشته است. 

حجت‌الاسلام حکیمی فر افزود: زینب(س) از نیایش و نمازهای پیامبر با خبر بود، چنان که خداوند به او وحی کرده بود: «ای پیامبر! ما قرآن را بر تو نازل نکردیم که، بر اثر عبادت خود را به مشقّت اندازی!»

وی ابراز کرد: حضرت زینب(س) نمازهای مادرش زهرا و پدرش علی را شاهد بود، او نیایش‌های امام مجتبی(ع) را در دل شب‌ها و روزها دیده بود، عبادت و مناجات‌های حسین(ع) را به ویژه در شب و صبح عاشورا به تماشا نشسته بود و هر یک برای او درس و الگوی عبادت و مناجات بود.

امام جمعه شهرستان دندی عنوان کرد: حضرت زینب کبری(ع) شب‌ها به عبادت می‌پرداخت، و در دوران زندگی هیچ گاه تهجّد را ترک نکرد و آن چنان اشتغال به عبادت ورزید که ملقّب به «عابده آل علی» شد.

وی گفت: شب زنده داری زینب، حتی در شب دهم و یازدهم عاشورا، با آن همه اندوه و مصیبت‌ها ترک نشد. فاطمه دختر امام حسین (ع) می‌گوید: «در شب عاشورا، عمه‌ام پیوسته در محراب عبادت ایستاده بود، نماز و نیایش داشت و پیوسته اشک‌های او سرازیر می‌شد».

امام جمعه شهرستان دندی افزود: از ویژگی‌های عظیم بانوی کربلا، شجاعت است. شجاعتی به سان علی (ع)، که در قیام کربلا سخت مورد نیاز بود. اگر ذره ای ترس از حکومت استبدادی یزید در وجود زینب راه می‌یافت، پیروزی را ارمغان نداشت.

حجت‌الاسلام حکیمی‌فر ابراز کرد: زینب در این ویژگی یکه تاز میدان بود. خطبه‌های آتشین و افشاگرانه او بر ضد دستگاه امویان و گفتار کوبنده او در فرصت‌های مختلف به دفاع از نهضت حسینی و صلابت بی‌نظیر او در کوفه و شام، همه و همه بیانگر قهرمانی و شجاعت اوست. 

وی گفت: حضرت زینب(س) به عنوان شیر زن کربلا و خطیب قهرمان پیام رسان خون شهیدان، در پیشانی اسلام تابید و جهاد و دفاع او از اسلام و دیانت به ابدیت پیوست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر