logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۵۱۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
تا انتخابات همراه با خبرنگاران_۶؛

شفافیت نمایندگان رکن اساسی اعتماد مردم است

شفافیت-نمایندگان-رکن-اساسی-اعتماد-مردم-است
سردبیر نشریه مشاغل، کسب‌و‌کار زنجان با تاکید بر اینکه شفافیت نمایندگان رکن اساسی اعتماد مردم است، گفت: نمایندگان باید حضور مستمر در بین مردم منطقه داشته باشند و برای حل مسائل تلاش کنند.

سکینه محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: از نظر قانون؛ قانون‌گذاری مثل لایحه و طرح؛ نظارت شامل نظارت مالی مثل تصویب بودجه و نظارت مجلس در تشکیل دولت سالانه، دو وظیفه مهم نمایندگان مجلس است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به زبان ساده‌تر و مردمی تلاش در راستای تصویب قوانینی که به پیشرفت کشور و بهبود زندگی مردم می‌انجامد، وظیفه نمایندگان مجلس است.

سردبیر نشریه مشاغل، کسب‌و‌کار زنجان گفت: کارایی مجلس به نمایندگان در ادوار مختلف بستگی دارد، در برخی دوره‌ها از مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی حضور داشتند که عملکرد رضایتمندانه‌ای از خود در بین مردم رقم زده‌اند.

وی ادامه داد: هرچند که در برخی دوره‌ها نیز نمایندگان مصوباتی را داشتند که سبب نارضایتی مردم از آنان شده است.

محمدی با اشاره به اینکه مجلس به خودی خود کارا است، گفت: چراکه هیچ تصمیمی بدون اینکه جزو مصوبات مجلس باشد، اجرا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هر اتفاقی که در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رخ می‌دهد حتما با تصویب قوانین در مجلس انجام می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر تصریح کرد: به نظر بنده اقتصاد مهمترین اولویت کشور در حوزه قانون‌گذاری است.

سردبیر نشریه مشاغل، کسب‌و‌کار زنجان اذعان کرد: مبارزه با فساد به عنوان شاخه‌ای از اقتصاد، در نهایت منجر به بهبود معیشت مردم خواهد شد و جزو جدی‌ترین و به حق‌ترین مطالبات مردم و دولت است.

محمدی بیان کرد: مردم می‌توانند با نظارت بر مصوبات مجلس و پیگیری اخبار مجلس، رصد تعداد حضور و غیاب نمایندگان، پیگیری شفاهی و کتبی مشکلات مردم از طرف نماینده انتخابی، بر نمایندگان مجلس نظارت کنند.

وی گفت: در راستای عمل به سنت حسنه‌ امر به معروف و نهی از منکر که به صراحت قانون اساسی به آن پرداخته شده، تک تک مردم حق نظارت، تذکر و نصیحت نمایندگان و دولتمردان را دارند و می‌توانند این امر ارزشمند را از طریق مطبوعات، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال نمایند.

محمدی در ادامه افزود: نمایندگان می‌توانند با حضور در اجتماعات مردمی و ارائه عملکرد فعالیتی، ایجاد سایت فعال و به‌روز شده که قسمتی مبنی بر پاسخگویی سوالات است، داشته باشد.

وی در بخشی دیگر خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم؛ باید بخاطر اعتماد‌سازی و اطلاع مردم از خط فکری نماینده، جلوگیری از فسادهای احتمالی و تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند؛ «هیچ چیز بجز موارد امنیتی نباید بین مردم و مسئولین پنهان بماند» باید آرای شفاف داشته باشند.

سردبیر نشریه مشاغل، کسب‌و‌کار زنجان با تاکید بر اینکه همه چیز باید بین نمایندگان و مردم شفاف باشد و شفافیت نمایندگان رکن اساسی اعتماد مردم است، گفت: نمایندگان باید حضور مستمر در بین مردم منطقه داشته باشند و برای حل مسائل آنان تلاش کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر