۴۳۷ مورد تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی ابهر
علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۴۳۷ تماس تلفنی با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی از شهرستان ابهر در ۹ ماهه سال جاری برقرار شده که ۷۸ درصد تماسها مرتبط با خدمات سازمان بهزیستی بوده و حدود ۲۲ درصد جهت پیگیری مسائل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی و بهداشتی، خدمات مشاورهای و سایر مراجع و ارگان های برونسازمانی بوده است.
بیشتر بخوانید
- تماس 4 هزار زنجانی با مرکز اورژانس اجتماعی
- راهاندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت/ لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» در مجلس شورای اسلامی در مراحل تایید نهایی است
- اورژانس اجتماعی بهزیستی و خط 123 در ایام نوروز فعال است/ بسیاري از آسیبهاي اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی مرتفع میشود
وی با اشاره به اینکه این افراد نیازمند دریافت خدمات از سایر دستگاههای خدمترسان بودند که توسط کارشناسان ۱۲۳ اورژانس اجتماعی مورد راهنمایی و ارجاع قرار گرفتند، افزود: بیشترین فراوانی در تماسهای برقرار شده، مربوط به اختلافات خانوادگی بوده است.
لطیفی بیان کرد: این مجموعه با دارا بودن یک مرکز اورژانس اجتماعی در ابهر، هیدج و صائینقلعه به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر میبرند خدمات تخصصی ارائه میدهد.
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر گفت: فعالیتهای سازمان بهزیستی بهویژه در زمینه آسیبهای اجتماعی مردممحور است و شهروندان میتوانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان از خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی به صورت سرپایی و نگهداری موقت بهرهمند شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی مرکز فوریتهای اجتماعی ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف در جهت کاهش و رفع بحران است.
لطیفی بیان داشت: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی است و ارجاعات نیز به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزههای گوناگون) و برونسازمانی (از طریق مراجع قضائی، مراجع انتظامی و سایر سازمانها و نهادها) صورت میگیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی موردنیاز بهرهمند میشوند.
انتهای خبر/