logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۴۹۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

انتخابات حق قانونی مردم در تعیین سرنوشت قانونی کشور است

انتخابات-حق-قانونی-مردم-در-تعیین-سرنوشت-قانونی-کشور-است
امام جمعه قیدار گفت: انتخابات حق قانونی مردم در تعیین سرنوشت قانونی کشور است که بتوانند قانونگذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: این اجلاس با زیارت مرقد منور امام راحل در حال و هوای جبهه مقاومت و به عنوان «میثاق با امام مقاومت» آغاز شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این اجلاس و دیدار ، مقام معظم رهبری امامت جمعه، را از سختترین کارها بر شمردند و فرمودند: شاید کمتر کاری به دشواری امامت جمعه باشد. علت هم این است که در نماز جمعه امام جمعه هم رو به خلائق دارد، هم رو به خدا ، هم باید رضای الهی را در نظر بگیرد، هم باید نفع مردمی و رضای مردمی را در نظر بگیرد این خیلی سخت است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: توجه به مردم در فریضه نماز جمعه، نشانه ای از جایگاه اساسی مردم در اسلام و نقش بسیار برجسته آنان در حیات و تحرک اسلامی است.

وی افزود: موعظه در معنای وسیع این کلمه محور اساسی خطبه‌های نماز است؟، موعظه فقط مختص مسائل معنوی و اخلاقی نیست بلکه زمینه های سیاسی و اجتماعی را هم شامل می‌شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: آگاه کردن مردم از قضایای داخلی و جهانی، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن و نیازها و واقعیات جامعه، جزو الزامات محتوایی خطبه‌ها است.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است؛ البته انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانونگذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

امام جمعه قیدار به عملیات موشکی سپاه سرافراز نیز اشاره کرد و گفت: دوشنبه شب گذشته مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته و منهدم شد.

وی افزود: سپاه پاسدارن به نمایندگی از مردم ایران از قاتلان زنان و کودکان بی گناه حملات تروریستی، انتقام گرفت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: این حملات موشکی هشداری سخت بود به مزدوران رژیم صهیونیستی در منطقه  خود را در راستای منافع رژیم صهیونیستی و جاسوسی برای آن رژیم و اقدام علیه ایران قرار داده اند؛ به این خود فروشان اعلام می کنیم مزدوری برای اسرائیل علیه ایران به قیمت جانتان تمام خواهد شد، این امر شاید دیر و زود داشته باشد اما هرگز سوخت و سوز ندارد. سرنوشت مزدور نامدار صهیونیسم پیشرو دیزایی، در انتظار آنها خواهد بود.

وی به دهم ماه مبارك رجب، سالروز ولادت حضرت امام جواد(ع) نیز اشاره کرد و گفت: امام جواد(ع) در ۷ سالگى در دوران حكومت منافقانه عباسيان و در خفقان شديد به امامت رسيدند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: امام جواد(ع) با شركت در جلسات مناظره و پرسش و پاسخ، شبهات و سوالات مخالفين و نيز شيعيان را پاسخ مى‏‌گفتند که اين شيوه حضرت در اين زمان كه دشمن در مورد اسلام ناب به شبهه افكنى و ترويج عقايد باطل و ترویج فرقه‏‌هاى دروغين اقدام می نماید بسيار راهگشا‌ست.

وی افزود: درس بزرگى که امام جواد(ع) به ویژه در این عصر به ما می‌دهد این است كه در هنگامى كه در مقابل قدرتهاى منافق و ریاكار قرار مى‌گیریم، باید همت كنیم جهاد تبیینی راه بیاندازیم و آگاهی مردم را بالا ببریم تا مردم براى مقابله ى با این قدرت ها هوشیارانه عمل کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در همه دوران‌ها از جمله در دوران ما، دشمنان خارجی و پیاده نظام‌های آنها در داخل وقتى از مقابله ى رویاروى با مردم عاجز شدند دست به حیله ، فریب‌، ریاكارى و نفاق زدند.

وی با اشاره به روز 13 رجب سالروز ولادت مولود کعبه گفت: بخش مهمی از معارف دین- چه در منابع اهل سنت و چه در منابع شیعی  بیان مبسوط فضائل حضرت مولی‌الموحدین علی(ع) است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: زندگی مولی علی(ع) از لحظه ولادت تا لحظه شهادت همه معجزه است، تولدش تولد عدالت مطلق و تولد رحمت الهي هست که فرمود: اگر تمام دنيا و ما فيها را به من بدهند كه پوست جو (را) از دهان مورچه‌های جابرانه و برخلاف عدالت بگيرم، هرگز نمي‌‏پذيرم.

وی افزود: ما که ادعای شیعه بودن آن حضرت را داریم باید  به ولايت آن حضرت، تمسک بجوئیم و تمسک به ولایت آن حضرت به معنای تبعيت از مقاصد او است، بايد در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‏‌چيز، از آن حضرت پیروی کنیم، باید همه ما تلاش کنیم آن عدالتی که امیر المومنین(ع) اجرا می‌کرد به اندازه توان خود در جامعه اجرا کنیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر