logo
امروز : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۴۹۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر:

طرح بهبود روابط زوجین در ابهر برگزار می‌شود

طرح-بهبود-روابط-زوجین-در-ابهر-برگزار-می‌شود
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: طرح آموزش روابط زوجین در پنج سال نخست زندگی مشترک در شهرستان ابهر اجرا می‌شود.     

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: طرح آموزش و مراقبت روابط زوجین در ۵ سال اول زندگی در شهرستان ابهر اجرا می‌شود و در پنج سال نخست زندگی مشترک تعارض‌های بیشتری بین زوجین به وجود می‌آید که مداخلات آموزشی و روان‌شناختی می‌تواند مؤثر و در راستای پیشگیری از مشکلات آتی باشد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طرح آموزش روابط زوجین در این شهرستان برای زوجینی که در ۵ سال نخست زندگی مشترک خود قرار دارند و نیازمند دریافت خدمات آموزشی و روان‌شناختی هستند، توسط دو مرکز مشاوره برای ۱۷ زوج در قالب کارگاه آموزشی ۱۶ ساعته (چهار جلسه ۴ ساعته) و ۴ جلسه مشاوره رایگان اجرا می‌شود.

لطیفی تصریح کرد: این طرح با هدف اقدامات پیشگیرانه و استحکام روابط زوجی برای زوجینی که در آستانه ازدواج بوده و یا به تازگی ازدواج کرده و در سال‌های نخست زندگی مشترک خود هستند و ممکن است بحران‌های مختلفی را تجربه کنند، اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: اگر بخواهیم به سمت کیفیت بهتر زندگی حرکت کنیم، باید اقدامات پیشگیرانه‌تری انجام دهیم یعنی قبل از ازدواج برای ازدواج آگاهانه، برای شناخت بیشتر درباره ماهیت ازدواج، مشاوره‌ها و خدمات را ببریم آن سمت، افراد را توانمند کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در فرآیند ازدواج و در پنج سال اول زندگی که عمده تعارضات، درخواست‌های طلاق و مشکلات و چالش‌های اصلی خانواده‌ها که ممکن است مدیریت بحران خانوادگی برای آنها سخت باشد، در این بازه زمانی اتفاق می‌افتد و به خاطر این موضوع ما سعی کردیم با نگاه پیشگیرانه‌تر قبل از ازدواج را شروع کنیم تا پنج سال بعد، سرمایه‌گذاری بهتری برای تحکیم بنیان خانواده داشته باشیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر