logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۴۹۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس بنیاد علوی ماهنشان خبر داد:

اختصاص وام ۷۰۰ میلیون ریالی به زنبور داران ماهنشانی

اختصاص-وام-۷۰۰-میلیون-ریالی-به-زنبور-داران-ماهنشانی
رئیس بنیاد علوی ماهنشان با اشاره به ارائه وام ۷۰۰ میلیون ریالی به زنبور داران ماهنشانی گفت: این تسهیلات به منظور توانمند‌سازی زنبورداران و توسعه زنبور‌داری در شهرستان ماهنشان ارائه می‌شود.

محمدروشنایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه وام ۷۰۰ میلیون ریالی به زنبورداران ماهنشانی اختصاص داده می‌شود گفت: این وام در خصوص توانمند سازی و توسعه زنبور‌داری به زنبورداران تعلق می‌گیرد تا در جهت خرید اقلام و ملزومات به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سال گذشته تعداد ۲۲۰ نفر از زنبورداران ماهنشانی مشمول دریافت این تسهیلات می‌شدند که بنابر کمبود وقت و عدم همکاری بانک‌ها فقط ۵۷ نفر موفق به دریافت وام شدند.

رئیس بنیاد علوی ماهنشان مطرح کرد: براساس تبصره ۱۸ از تعداد ۱۶۳ نفر باقی‌مانده نیز که مشمول دریافت وام بودند ولی موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند وام اختصاص داده می‌شود.

وی اظهار داشت: ما برای ۲۲۰ نفر از زنبورداران ماهنشانی دوره‌های آموزشی برگزار کردیم که هر متقاضی در ۴ تا ۵ دوره شرکت داشتند.

روشنایی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های ما برگزاری دوره‌های آموزشی، آموزش تولید ژل رویال و بره‌موم، مدیریت گرده‌ها و بیماری زنبوران به زنبوردارن می‌باشد.

این مسئول تصریح کرد: هدف از این اقدام بالا بردن بهره‌بری زنبورداری حداقل به میزان ۵۰ درصد است.

رئیس بنیاد علوی ماهنشان اذعان کرد: به دنبال این هستیم با استفاده از این آموزش‌ها استانداردهای لازم برای عسل را افزایش دهیم و عسل با اصالت ایران را به سوی بازارهای جهانی شدن هدایت کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر