logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۴۸۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفتگو با موج رسا

امام هادی(ع) پرچمدار جهاد تبیین است

امام-هادی(ع)-پرچمدار-جهاد-تبیین-است
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه هر کدام از ائمه(ع) در زمان خود از جایگاه خاصی برخوردار بودند گفت: امام هادی(ع) پرچمدار جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام سید حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امام هادی (ع) از جمله امامانی هستند که در سن 8 سالگی به مقام والای امامت نائل می‌شوند و زیارت جامعه کبیره از جمله کتاب‌هایی است که از جانب امام هادی (ع) نقل و تنظیم شده است گفت: در زیارت نامه جامعه کبیره آداب سخن گفتن با امام بیان شده است و زیارت جامعه کبیره یک دوره از امام شناسی است که آموختن  آن خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید

وی گفت: این کتاب دارای مضامین عالی است و امام هادی (ع) یکی از اصاحب را در این باره تعلیم داد تا به این اصل بپردازد.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: با وجود اینکه امام هادی (ع) در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و 34 سال هم امامت کردند و دوران جوانی امام هادی (ع) که با  خلیفه وقت همزمان بود که دشمنان بر نفوذ امام هادی (ع) در جامعه ترس و واهمه داشتند.

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد:  خلیفه وقت تمام کارهای امام هادی (ع) را تحت نظر داشتند و این نشان دهنده نفوذ معنوی حضور امام هادی (ع) در جامعه است و دشمنان آن حضرت نسبت به این موضوع حساس بودند.

وی افزود: با این وجود فعالیت‌های امام هادی (ع) در بحث امام شناسی در اوج بود و یکی از نقاطی که در زندگی امام هادی (ع) پر رنگ است همان جهاد تبیین و امام شناسی در جامعه است.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: امامان گرانهاترین مخلوقات الهی است که با عمل نمودن به سیره و روش آن‌ها می‌توان موفقیت‌های بسیاری کسب کرد.

حجت الاسلام محمدی گفت: زیارتنامه جامعه کبیره توصیف بلند از جوانب مختلف اصل ولایت و امامت است و امام علی النقی علیه السلام در این زیارتنامه، امامان شیعه را امامان هدایت، چراغ‌های تاریکی‌ها، نشانه‌های پرهیزکاری، صاحبان خرد، پناهگاه مردمان، نمونه‌های اعلای الهی و حجت‌های خدا بر اهل دنیا و آخرت، معرفی کرده‌است؛ همچنین آن‌ها را جایگاه‌های شناسایی خدا و مسکن‌های برکت خدا و معدن‌های حکمت خدا و نگهبانان سر پروردگار و حاملان کتاب خدا و اوصیای پیامبر خدا دانسته ‌است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر