هدف نهایی پژوهشسرا، پویا کردن فرآیند آموزش در مدارس است
به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مجید مرادی در جلسه اجرای مفاد اساسنامه پژوهشسراهای دانشآموزی گفت: پژوهشسراها به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلاقیتهای فردی و گروهی دانشآموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان تأسیس شدند.
بیشتر بخوانید
وی عنوان کرد: تلفیق دانش نظری و فعالیتهای عملی و کاربردی، پرورش خلاقیت و تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانشآموزان و معلمان و حمایت از دانشآموزان و هنرجویان پژوهشگر برتر و کارآفرین از مهمترین اهداف پژوهشسراهای دانش آموزی است.
مرادی با بیان اینکه همکاری مدیران مدارس با این مرکز در ارزیابی عملکرد سالانه آنها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت، تصریح کرد: هدف نهایی پژوهش سرا، پویا کردن آزمایشگاه های مدارس در فرایند آموزش اثر بخش در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مدیران مدارس شهرستان باید همکاری مناسبی با پژوهشسرا ابنسینا داشته باشند و دانشآموزان را بهصورت منظم با هماهنگی مدیر پژوهشسرا به این مرکز آورده تا دانشآموزان با فضا و تجهیزات این مکان آشنا شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: در پایان شناسایی و شکوفایی استعدادها و ارتقاء شایستگیهای دانشآموزان را پیش زمینه تحول در عرصه فناوری و علم عنوان کرد و افزود: راه توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش توجه به امر پژوهش و تحقیق است.
انتهای خبر/