logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۴۸۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود:

عصر امام باقر علیه‏ السلام، روزگار برخورد اندیشه‏هاى اسلامى و غیر اسلامى بود

عصر-امام-باقر-علیه‏-السلام،-روزگار-برخورد-اندیشه‏هاى-اسلامى-و-غیر-اسلامى-بود
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود گفت: از آنجا که عصر امام باقر علیه‏‌السلام، روزگار برخورد اندیشه‏‌هاى اسلامى و غیر اسلامى بود، مناظرات زیادى بین دانشمندان ادیان مختلف با امام از سوى دربار سازمان‌دهى شد.

سعید اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: امام باقر(ع) بعنوان شکافنده علوم، شیعه شخصیتی هستند که باعث رشد مکتب در زمانی که قبلش امامان مورد جفای حکومت و امت شده بودن شدند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از آنجا که عصر امام باقر علیه‏ السلام، روزگار برخورد اندیشه‏‌هاى اسلامى و غیر اسلامى بود، ادامه داد: مناظرات زیادى بین دانشمندان ادیان مختلف با امام از سوى دربار سازمان‌دهى شد و آخرین حکمرانان بنى‏امیه این سیاست کهنه و شکست خورده را بار دیگر از سر گرفتند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود افزود: هر چند که تاریخ همواره از شکست دربار در این گونه مناظرات حکایت مى‏کرد، پافشارى بر پندارهاى خام، سبب آموزه‌‏پذیرى آنها از تاریخ و عملکرد ناموفق نیاکان‏شان در این عرصه نشد و آنان همواره در کمین فرصتى بودند تا بتوانند چهره امام(ع) را مخدوش سازند.

وی با بیان اینکه امام باقر علیه‏ السلام در مقام بزرگ پاسدار دین در مناظراتى با سران فرقه‏‌هاى مختلف، پوچى عقاید منحرفشان را آشکار مى‏کرد و استوارانه از پایگاه‏هاى فکرى و عقیدتى شیعه دفاع مى‏کرد که یک نمونه از آن‌ها جریان فرقه غلات بود، تصریح کرد: غلات به معناى «گزافه گویان» است. ایشان فرقه‌اى از شیعه هستند که درباره امامان خود گزافه‌گویى کرده و آنان را تا سر حد خدایى رسانیده‏‌اند.

اسدی ادامه داد: آنان چند دسته شدند، برخى گفتند امام على علیه السلام و بعضى از امامان شیعه، خدا هستند و برخى دیگر از آنان گفتند که ایشان پیغمبرند.

وی گفت: امام با مبارزه علمی خود با اینگونه فرق و ادیان مبارزه کرده و راه و روش روشنی از دين واقعی عرضه کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر