logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۴۸۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر:

امام باقر(ع)، گام مهمی در راستای تبیین آراء شیعه برداشتند

امام-باقر(ع)،-گام-مهمی-در-راستای-تبیین-آراء-شیعه-برداشتند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر گفت: با ظهور امام باقر(ع)، گام مهم و به‌سزایی در راستای تبیین آراء شیعه برداشته شد و این گام، جنبش تحسین‌برانگیزی در میان دانشمندان شیعی پدید آورد.

حجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در دوره امامت امام محمد باقر(ع) و فرزندش امام جعفر صادق(ع) مسائلی مانند انقراض امویان و بر سر کار آمدن عباسیان و پیداشدن مشاجرات سیاسی و ظهور سرداران و مدعیانی مانند ابوسلمه خلال و ابومسلم و دیگران مطرح است و عده‌ای از مشایخ صوفیه و زاهدان و قلندران وابسته به دستگاه خلافت پیدا می‌شوند. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: قاضی‌ها و متکلمانی با مقامات رسمی و صاحب‌قدرتان پدید می‌آیند و فقه و قضا و عقاید و کلام و اخلاق را بر طبق مصالح مراکز قدرت خلافت شرح و تفسیر می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهسوند تصریح کرد: این افراد تعلیمات قرآنی به ویژه مسئله امامت و ولایت را که پس از واقعه عاشورا و حماسه کربلا، افکار بسیاری از حق‌طلبان را به حقانیت آل‌علی(ع) متوجه کرده بود و پرده از چهره زشت ستمکاران اموی و دین به دنیا فروشان برداشته بود، به انحراف می‌کشاندند و احادیث نبوی را در بوته فراموشی قرار دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر گفت: برخی نیز احادیثی به نفع دستگاه حاکم جعل کرده و آنها را به سود ستمکاران غاصب تغییر می‌دادند، اینها عواملی بودند بسیار خطرناک که باید حافظان و نگهبانان دین در برابر آنها بایستند. بدین‌جهت از موقعیت مساعد روزگار سیاسی، امام محمد باقر(ع) و پس از وی امام جعفر صادق(ع) برای نشر تعلیمات اصیل اسلامی و معارف حقه بهره گرفتند و دانشگاه تشیع و علوم پایه‌ریزی کردند.

این مسئول با بیان اینکه با ظهور امام باقر(ع)، گام مهم و به‌سزایی در راستای تبیین آراء شیعه برداشته شد، گفت: این گام، جنبش تحسین‌برانگیزی در میان دانشمندان شیعی پدید آورد، از سوی دیگر امکان گسترش افکار آلوده یهود و سیطره نظریات فرقه مرجئه، جبریه، قدریه، غلات و... حیات فکری شیعه را با خطر روبه‌رو کرده بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر