logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۴۶۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

زن، نقش محوری در مدیریت خانواده دارد

زن،-نقش-محوری-در-مدیریت-خانواده-دارد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: خانواده با زن و مادر جان می‌گیرد و محور اجتماع خانواده زن است و اگر زن و مادر نباشید این اجتماع خانواده از هم پاشیده می‌شود.

سید شمس‌الدین موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در مورد فعالیت اجتماعی زنان که مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند، کلام ایشان بر مبنای آموزه‌های اسلام است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با مراجعه به تاریخ اسلام می‌توان متوجه بود که در کنار مدیریت خانه و حضور در منزل؛ اعم از جنگ و پشت جبهه و فعالیت‌های اجتماعی، دفاع از حق مردم در بانوان وجود دارد و نمونه بارز آن بانو سمیه، حضرت خدیجه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه اهل بیت حضرت زهرا (س) نیز شانه به شانه در کنار مولا علی(ع) حضور دارند، گفت: ایشان چه در بحث تربیت فرزند، حضور در اجتماع و حق‌خواهی‌هایی که ایشان انجام می‌دهد، دیده می‌شود.

وی بیان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور زنان در اجتماع فرموده‌اند بر اساس آموزه‌های دینی است و در کشور ما نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

موسوی با اشاره به اینکه زنان در دفاع مقدس حضور سازنده‌ای در پشت جبهه داشتند، یادآور شد: پشتیبانی و آماده‌سازی روحی، اعزام رزمندگان به میدان نبرد و جبهه توسط مادران و همسران رزمندگان و شهدا، خانواده آنان انجام می‌شد.

وی ادامه داد: بنابراین در کنار اینکه کار پشتیبانی جنگ توسط بانوان انجام می‌شد در برخی جاها این بانوان در میدان جنگ به عنوان امدادگر حضور داشتند، با این حال بانوان در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی کاملا حضور دارند و آنچیزی که باید به آن توجه داشت این است که همه فعالیت‌ها در حوزه بهداشت، معلمی، و آنچه که به عنوان فعالیت فرهنگی و اجتماعی تعریف می‌کنیم نباید نقش زن را به عنوان محور حرکتی خانواده و حضور در خانواده کم رنگ کند. 

وی تصریح کرد: خانواده با زن و مادر جان می‌گیرد، محور اجتماع خانواده زن است و اگر زن و مادر نباشید این اجتماع خانواده از هم پاشیده می‌شود برای همین دشمن ایران اسلامی، که از سال‌های سال خانواده محور بوده به دنبال ایجاد اختلال در این است و شعار زن زندگی را آن‌طور که خود می‌خواهند تعبیر می‌کنند در صورتی که آزادی زن معنا و مفهوم دیگری دارد. آزادی زن در کنار خانواده و حضور مشروع در اجتماع تعریف می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر