logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۴۵۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

طرح یاری‌گران زندگی به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی است

طرح-یاری‌گران-زندگی-به-دنبال-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی-است
رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح یاری‌گران زندگی به دنبال گسترش سطح آموزش‌ها به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عباس غیاثی امروز در جلسه‌ تبیین طرح یاری‌گران زندگی که با حضور مسئولان اداره آموزش و پرورش استان زنجان و ابهر در سالن امام علی (ع) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا و بزرگداشت مقام مادر و روز زن و تبریک و تسلیت ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: طرح یاری‌گران زندگی الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی شده تا مدرسه به مکان تمرین زندگی و فضایی لذت‌بخش برای یادگیری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: این طرح با هدف آگاهی‌‌بخشی به دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد طرح‌ریزی شده و در قالب آن آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی، ذهن کنجکاو آینده‌سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می‌کند.

غیاثی با بیان اینکه ترویج پیام‌های فرهنگی در جامعه از اهداف اجرای طرح یاری‌گران زندگی است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی امر پیشگیری در اولویت است، گفت: اگر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خوب کار کنیم، خیلی از مشکلات پیش نمی‌آید.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که مابین ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است این طرح در سراسر کشور در حال اجرا است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر