logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۴۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مربی تیم ملی تکواندو در گفت‌وگو با موج رسا:

مشکلات مالی قهرمانان ورزشی را از چرخه قهرمانی دور می‌کند/ هدف ما تکرار افتخارآفرینی شایان رستمی در بازیهای المپیک است

مشکلات-مالی-قهرمانان-ورزشی-را-از-چرخه-قهرمانی-دور-می‌کند-هدف-ما-تکرار-افتخارآفرینی-شایان-رستمی-در-بازیهای-المپیک-است

مربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه ورزشکاران خوبی در رده‌های پایه داریم، گفت: مشکلات مالی قهرمانان ورزشی را از چرخه قهرمانی دور می‌کند. 

محمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افتخارآفرینی تکواندوکاران در مسابقات جهانی مصر اظهار کرد: ما توانستیم در بخش پسران به مقام نایب قهرمانی و در مجموع به مقام قهرمانی دست یابیم.

وی با بیان اینکه شایان رستمی از استان زنجان در این رقابتها به مدال نقره دست یافت، عنوان کرد: سطح مسابقات فو‌ق‌العاده بالا بود به طوری که کره جنوبی نتوانست به جمع چهار تیم راه یابد.

مربی تیم ملی تکواندوی نونهالان با اشاره به اینکه کشورهای همچون مکزیک سرمایه‌گذاری خوبی در تکواندو کرده‌اند، ابراز کرد: همین سرمایه‌گذاری‌ها سبب شد تا این کشور به مقام قهرمانی نونهالان جهان دست یابد.

وی با بیان اینکه مسابقات جهانی مصر به مدت چهار روز در مصر برگزار شد، گفت: ما دو ماه اردوی آمادسازی را قبل از اعزام به این مسابقات پشت سر گذاشتیم.

علوی افزود: ما با همین تیم سه ماه پیش در مسابقات قهرمانی آسیا مقتدرانه قهرمان آسیا شدیم که شایان رستمی در این مسابقات به مدال طلا دست یافته بود.

وی با اشاره به اینکه رستمی شاگرد اختصاصی بنده است، خاطرنشان کرد: این تکواندکار زنجانی در یک سال توانسته به دو مدال طلای آسیا و نقره جهان دست یابد که نشان استعداد بالای این ورزشکار است.

مربی تیم ملی تکواندوی نونهالان اظهار کرد: رستمی بعد از چهار بازی سنگین در بازی فینال و در راند طلایی به تکواندوکار مصری واگذار کرد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که این قهرمانان رده‌های پایه را بالا بکشیم، عنوان کرد: تمام تلاش‌مان این است تا ورزشکارانی همچون شایان رستمی بتواند تا رده بزرگسالان این افتخارات را تکرار کند.

علوی با اشاره به اینکه قبل از این نیز ورزشکارانی همچون صادق موسوی، وحید عیسی بیگلو و کامران امانلو را داشتم که از رده‌های بالا به بزرگسالان راه یافتند، بیان کرد: به دلیل نبود اسپانسر برای حمیات از تیم‌های زنجانی این ورزشکاران دلسرد شدند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر قهرمان کاری جز ورزش کردن ندارند، ابراز کرد: وقتی حمایتی از ورزشکاران و قهرمانان نشود به طور یقین مشکلات زندگی آنها را از چرخه قهرمانی دور می‌کند.

مربی تیم ملی تکواندوی نونهالان تصریح کرد: اکنون هدف ما این است که با برنامه بهتر این قهرمانان رده‌های سنی را برای مسابقات المپیک و جهانی بزرگسالان حفظ و آماده کنیم، همچنان که وحید عیسی قلی در رده بزرسگالان نایب جهان شد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴