logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۴۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزش و پرورش استان زنجان:

مهاجرت روستاییان برخی از مدارس را خالی از دانش‌آموز کرد/ اعلام آمادگی بنیاد برکت برای ساخت مدرسه در روستاهای استان زنجان

مهاجرت-روستاییان-برخی-از-مدارس-را-خالی-از-دانش‌آموز-کرد-اعلام-آمادگی-بنیاد-برکت-برای-ساخت-مدرسه-در-روستاهای-استان-زنجان

معاون آموزش و پرورش استان زنجان از اعلام آمادگی بنیاد برکت برای ساخت مدرسه در روستاهای استان زنجان خبر داد.

یعقوبعلی عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره برنامه‌ها تعیین شده برای ساخت مدارس در روستاها اظهار کرد: بانک ملی هزینه ساخت یک باب مدرسه در یکی از روستاهای انگواران شهرستان ماهنشان را تقبل کرده که چند روز پیش کلنگ ساخت این مدرسه بر زمین زده شد.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاهایی نیاز به ساخت مدرسه وجود دارد، ابراز کرد: روستاهایی هستند که دانش‌آموزان آنها در کانکس درس می‌خوانند که با کمک گرفتن از خیران به دنبال افزایش فضا در این روستا هستیم که روستای مشکین نیز یکی از این روستاها است.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه بنیاد برکت برای ساخت چند مدرسه در روستاهای استان زنجان اعلام آمادگی کرده است، عنوان کرد: بزگترین مشکل در روستاها به روستای دیزج برمی‌گردد چرا که وضعیت مدرسه این روستا مناسب نیست.

وی با بیان اینکه اکنون با جابه‌جایی شیفت دانش‌آموزان توانستیم تا حدودی فضا را مدیریت کنیم، تصریح کرد: فضای که اکنون در روستای دیزج آباد زنجان داریم پاسخگو نبوده و نیاز به ساخت مدرسه جدید وجود دارد.

عبادی با اشاره به اینکه در شورای برنامه‌ریزی استان مبلع 1.5 میلیارد برای ساخت مدرسه در روستای دیزج زنجان اختصاص یافته است، گفت: اکنون اداره کل نوسازی مدارس وارد عقد قرارداد با پیمانکار جهت کلنگ زنی و ساخت مدرسه در این روستا شده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم اعتبار ساخت مدرسه در روستای دیزج زنجان به زودی تخصیص یابد، ابراز کرد: عقبه دانش آموزی در روستای دیزج خوب است و اگر اعتبار تخصیص یابد تا 1.5 سال آینده مشکل فضای آموزشی در این روستا برطرف خواهد شد.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برخی روستا عقبه دانش آموزی ندارند، اظهار کرد: با وجود اینکه برخی روستا مدرسه ندارند اما این را نیز باید گفت که بعد از چند سال در برخی از این روستاها مدراس خالی از دانش آموز می‌شوند.

وی دلیل خالی شدن مدارس در برخی روستاها را مهاجرت روستاییان دانست و عنوان کرد: همین خالی شدن مدارس مشکلات زیادی را به وجود آورده است اما همه مسائل و نیازها احصا شده و بر اساس اعتباراتی که در اختیار اداره کل نوسازی مدارس قرار گرفته طبق اولویت نسبت به احداث مدارس اقدام خواهد شد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر