logo
امروز : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۴۴۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر ستاد بحران فرمانداری ابهر:

۵۷ درصد منازل روستاها در شهرستان ابهر مقام‌سازی شدند

۵۷-درصد-منازل-روستاها-در-شهرستان-ابهر-مقام‌سازی-شدند
دبیر ستاد بحران فرمانداری ابهر گفت: گسل سلطانیه، یکی از مهمترین گسل‌ها در استان است که مقداری از خاک شهرستان ابهر را نیز درگیر کرده و خوشبختانه به طور متوسط ۵۷ درصد منازل روستاها در شهرستان ابهر مقام‌سازی شدند.

علیرضا رجبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۵ دی ماه سال ۱۳۸۲زمین لرزه‌ای با بزرگی ۶.۶ ریشتر ساعت ۵:۲۶ دقیقه بامداد به مدت ۱۲ ثانیه شهر بم و مناطق استان کرمان را لرزاند و حدود ۴۰ هزار نفر از هموطنان در این زلزله کشته شدند که سومین زمین لرزه پرتلفات ایران شناخته شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به همین منظور پنجم دی‌ماه در تقویم رسمی کشور سالروز زلزله غم‌بار بم به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامیده شده است.

رجبی با تأکید بر اینکه زلزله یکی از مخرب‌ترین مخاطره‌های طبیعی بوده گفت: این پدیده طبیعی زیان‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی را به انسان رسانده است و ایران هم یکی از ۱۰ کشور جهان از نظر وقوع مخاطره‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه است.

دبیر ستاد بحران فرمانداری ابهر گفت: در استان زنجان هم ۴۴ درصد از مساحت استان در پهنه خطر بالای زلزله قرار دارد. 

این مسئول افزود: گسل سلطانیه، یکی از مهمترین گسل‌ها در استان است که مقداری از خاک شهرستان ابهر و روستاهایی از جمله ایوانک، چشین و سروجهان را نیز درگیر کرده است و خوشبختانه به طور متوسط ۵۷ درصد منازل روستاها در شهرستان ابهر مقام‌سازی شدند.

رجبی با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر در شهرستان زلزله‌ای رخ نداده است، گفت: تنها چندین پس‌لرزه که مرکز آن در استان‌های همجوار بوده احساس شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با همکاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابهر در طول سال برنامه‌های آموزشی و مانورهای تخصصی خوبی جهت آگاهی و آمادگی برگزار شده که ظرف روز جاری نیز در تعدادی از مدارس مانور پناهگیری در زلزله و آموزش مخاطرات برگزار شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر