logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۴۳۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
یادداشت؛

عشق و ایثار در کنار شهادت از مشخصه بارز مردان بی‌ادعا است

عشق-و-ایثار-در-کنار-شهادت-از-مشخصه-بارز-مردان-بی‌ادعا-است-
مردانی از جنس عشق ایثار که برگرفته از مکتب حسین(ع) و رشد و نمو یافته با آرمان‌های بزرگ رهبر عزیز انقلاب که در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» زمانی که حرف از شهادت پیش می‌آید به درستی که برخی از افراد نور خاص در وجودشان می‌درخشد آری آنان راه را یافته‌اند و گم نخواهند شد و با تمسک به آنان می‌توان برای ادامه زندگی هدفی ارزشمند داشت.

بیشتر بخوانید

شهادت به معنای فنا شدن انسان برای  نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت همان عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است و  شهادت به تعبیری دیگر مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن «فی سبیل الله» انتخاب می‌کند و خدا یاور او در همه زندگی است.

همه بودند و دیدند که بدرقه شهید چه معنای بزرگ و ارزشمندی برای کشورمان ایران و برای شهرمان دارد ملت ما آگاه هستند و می‌دانند کسی که برای امنیت یک جامعه تلاش می‌کند چه وظیفه سنگین بر دوش دارد حضور دوستان و آشنایان دور و نزدیک در مراسم تشییع پیکر پاک شهید «علی بیات» فرمانده نوپو یگان ویژه با شکوهی هر چه بیشتر و با حضور مردم شهیدپرور و مسئولین استان زنجان در تاریخ ۲۳ آذرماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

سرهنگ دوم علی بیات بنا به گفته خانواده، دوستان و همکاران عاشق شهادت بود ایشان در اخلاق بی نظیر بودند و بر اقامه نماز اول وقت استمرار می‌ورزیدند نسبت به بیت‌المال حساس بودند.

ایشان با فداکاری که انجام دادند باعث نجات جان سه نفر از بیماران بد حال شدند که طبق خواسته این شهید والا‌مقام اعضا بدن ایشان بعد از تائید مرگ مغزی توسط پزشکان برای زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند اهدا شد.

امنیت امروزمان را مدیون خون هزاران شهید این مرز و بوم هستیم اگر شهدا نبودند و احساس مسئولیت برای پاسداری از کشور و خاک وطن را نداشتند صد در صد دشمن در تارو پود جامعه نفوذ کرده و خبری از استقلال و وحدت نبود.

دشمنان بدانند زمانی که از ما تعریف کنند  باید دانست هزاران نقشه شوم در پس این تعاریف نهفته است و زمانی بر خلاف ما سخن گویند باید دانست که راه رفته شده صحیح است و غفلت در آن باعث خرسندی مستکبران و دشمنان نظام خواهد شد.

نیروهای یگان ویژه استان زنجان تا پای جان برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش خود را به کار خواهند گرفت و برای دفاع از خاک و ناموس کشور از هیچ کمکی دریغ نخواهد نمود.

آنان جوانان غیور این مملکت هستند جوانانی که در آغوش مادران پر مهر رشد و پرورش پیدا نموده تا برای حفظ امنیت در جامعه قدم‌های مثبت بردارند.

آن‌ها می‌دانند کار پر خطری دارند ولی با این وجود روحیه بالایی داشته و با توکل بر خدای منان برای پیشرفت جامعه قدم بر می‌دارند.

شهید علی بیات از دیار غواصان دریا دل است این شهید بزرگوار در پایتخت شور و شعور حسینی در خدمت مقدس نظام جمهوری اسلامی بود وی می‌دانست وارد شدن به این عرصه دور از توفیق نیست توفیقی که خداوند شامل حال و زندگی هر بنده‌ای نمی‌کند.

ایشان عاشق ولایت فقیه بودند و شهید حاج قاسم سلیمانی را الگو  بارز خود قرار می‌دادند.

ایشان فردی با اخلاق و مهربان بوده که همکاران و دوستان نزدیک ایشان زمانی از وی سخن می‌گویند اولین جمله‌ای که به زبان می آورند این بود بسیار حساس به بیت‌المال بودند و دقت لازم در این زمینه را داشتند.

عشق به شهادت واژه غریبی در فرهنگ لغات ما ایرانی‌ها نیست ما با عشق و شهادت بزرگ شده و رشد و تعالی یافته‌ایم.

زمانی که رهبر عزیز انقلاب خود عاشق شهادت است پس باید پی برد مسیر انتخاب شده صحیح است.

دشمنان نظام سعی در کم رنگ جلوه دادن مقام ایثار و شهادت در جامعه هستند آنها همیشه در خواب غفلت به سر می‌برند و غافل از اینکه شهید انتخاب شده پرودگار و نظر شده توسط ائمه اطهار(ع) است.

شهید علی بیات با نثار خون خود در رزمایش به منظور بالا بردن سطح مقابله با دشمن فرضی که مختص نیروهای یگان ویژه انجام شده بود به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و اعضای بدن این شهید بزرگوار به چند بیمار دیگر جان دوباره بخشید.

این شهید بزرگوار باز با آن حال وخیم خود جویای حال دوستان بود و زیر لب ذکر یا حسین(ع) را زمزمه می‌نمود و خدا را در همه امور شاهد و ناظر اعمال می‌دانستند این است شرح حال مردان بی‌ادعا که برای حفظ امنیت از جان خود می‌گذرند.

آنها رفتند تا آبرو و ارزش‌ها در جامعه مستدام باشند و کسی نگاه چپ به ارزش‌های انقلاب نکند.

در کشورم ایران و در استان من زنجان هزاران هزار نفر هستند که تا پای جان از کشور و امنیت موجود در آن عاشقانه دفاع می‌کنند آنان پرورش یافته مکتب حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) بوده و در رکاب این مکتب بودن افتخار بزرگی است.

 

سمیرا قربانی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر